[LINUX:20637] Re: linux internet server

From: murat dagdelen (murtix_linux@hotmail.com)
Date: Tue 17 Oct 2000 - 03:44:10 EEST

  Serdar beyin son satirda yazdigina ek olarak:

   ben FreeBSD kullanmiyacagim. Linux systemi kullanacagim. NAT dediginiz
seyin nasil kullanildigi yada ne ise yaradigi hakkinda bilgim yok, benim
bildigim, bir adet static Ip aldigimda bana muhtemelen BROADCAST ipisi
(diyelimki 192.212.200.103) verilecek ve eger ki benim bir LAN um olursa
bundan da NetMask denen olay ile benim makina sayima gore ip uretebilecegim.
zannedersem bu bir chain yada ipchains denen yazilim isime yariyacak. bu
netmask benim iplerimi sirali bir dizi olarak son hanesi 96
-97-98-99-100-101-102- 103 olarak ayiracak..
                network Netmask Ipleri Broadcast
                   IP IP

   simdi burada ben bir Ip alarak diger LAN netvorkumde bir dizi daha Ip
(yerel makinalar icin kullanabiliyorum)

   SORU: Disardan benim siteye domain name ile baglanildiginda Broadcast IP
sinden baglanilacak. peki diger Iplere ve bunlara bagli cihazlara erisme
imkani bu adamlarca ele gecirebilrimi?

   Ayni zamanda bu anlattigim netmask olayinda bir yanlislik varmi?