[LINUX:20608] Re: NT Terminal Server

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 16 Oct 2000 - 15:44:32 EEST

On Mon, 16 October 2000, hasan "doğan" wrote:

> Merhaba
>
> benim nt terminal server la kastetigim local aglarda
> kullanilan nt serverdan farkli sekilde wan aglarda
> kullanilan microsoftun wan nt serverdir.
> bu yazilim serverde sanal terminal olusturup client
> ucundada kısının yaptıgı hersey deyılde yanlızca data
> aktarimi saglammasi ( benim bildigim kesin emin
> degilim ) bu sayede normal nt serverdan wanlarda hizli
> calismasi
> bunu linuxdede yapan bir yazilim olup olmadigi
> vpn haric
> tesekkurler

Selamlar..

MS, ag islemlerini Unix'ten, GUI'leri ise Macintosh vb. araklamakla meshurdur. Win2000'de bas bas ilan ettigi secure passwd. (kerberos) 40 yildir UNIX'te vardi. Active Directory de ayni sekilde.

Eee, bu durumda soylediginiz mesele gene UNIX'ten araklamaca olmali.. elbette, telnet aynen sizin soylediginiz ise yarar. Gerekirse X terminal emulatorleri ile GUI dahi kullanabilirsiniz. Haa ! Bu arada MS bunu kendi gene beceremedi, Citrix'in WinView yazlimini satin alip onunla halletmeye calisiyor..

Linux'ta data olarak sadece consol bilgilerinin gidip gelmesini saglayan telnet vs. icin ek yazilim gerekmez, elinizdeki dagitimda mutlaka vardir. Kendi tecrubemle, Wine ile windowsu, modemle bagli X-terminal uzerinden kullanmak mumkun oldu. Az biraz yavasti ama kabul edilebilir duzeydeydi.

Saygi ve sevgiler..