[LINUX:20590] Re: linux internet server

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 16 Oct 2000 - 10:03:44 EEST

On Sun, 15 October 2000, "murat dagdelen" wrote:

> selam arkadaslar,
>
> ben daha listemize yeni dahil oldum.. herkese selamlar sevgiler..
>
> sorunum su:
>
> bir tane shopping systemi hazirlayacagim. bunun icin
> linux sistemi redhat 6.1,
> kernel 2.2.12,
> makine intel celeron 500, 160mbram , 10 gb disk
> baglanti ya 1.5mb T1 (pahali olan)yada 714 kb SDSL(daha ucuz)
>
> elimdeki malzemeler bunlar olacak.
>
> yapmak istediklerim:
>
> 1.Domain Name'i mi aldiktan sonra (ISP'den) bunu kendi makinamda
> kuracagim dns servera aktarabilirmiyim?
Elbette. bunun icin DNS kaydi yaptirmaniz gerekiyor.

> 2.sadece baglantiyi alaraktan kendi mail serverimi kurabilirmiyim? nasil?
Bu da mumkun. Hemde mukemmelen.

> 3.gunde ortalama 1000 ziyaretci alacak olursam (ki en dusuk ihtimal) bu
> baglatilar beni kaldirirmi?

1.5 MBit Baglanti hizi pek fena degil gibi ama, 1000 hit icin, yaklasik 100 kullanici ayni anda baglantida olabilir. Bu da 100 adet apache child anlamina gelir. 714 KBit/100 = 7.14 KBit, biraz yavas. Ayrica 500/100 deseniz, httpd basina 5 MHz biraz yetersiz bir hiz. Bunlarin hesaplari bu kadar basit degil tabii ki. Fakat kabaca bu sistemin pek yeterli olmayacagini gostermeye yetiyor. Ayrica Mail server, DNS, web server vs. hepsini bu makineye yuklenirseniz, durum daha vahim olur. E-ticaret yapmak istediginize gore veritabani vs. de lazim olacak. Bunlari ayri serverlere dagitmaniz mantikli olur. Bu nedenle baglantinizi alirken bir IP blogu da almayi unutmayin. Pahali gelirse NAT kullanmak zorunda kalabilirsiniz.

Bu konularla ilgili olarak tek bir mailde cevap vermek biraz zor. Simdi bir tartisma baslatsak, php3, mysql vs. derken 1 hafta tartisma surer. Bence http://listweb.bilkent.edu.tr/linux/2000/ icindeki listedeki eski mesajlara bir goz atin. Cok faydali bilgiler bulabilirsiniz.

> birde hangi tur routeri tavsiye edersiniz?

Hangi servisleri kullanmak, hangi metotlarla kullanmak istediginiz bu noktada onemli. Eger NAT kullanmaniz gerekirse FreeBSD ile kuracaginiz bir makine, hem router hemde firewall olarak mukemmelen is gorur.