[LINUX:20557] Re: mail server kurmak istiyorum

From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Sat 14 Oct 2000 - 12:23:33 EEST

On Tue, 10 Oct 2000, Andreas Mueller wrote:

> SUN E4500, 6CPU's( 6*480), 8GIG RAM, +50 GIG SCSI HDD, Solaris 7,
> Oracle, ATM
> ~100.000$ - 250.000$
>
> http://www.sun.com/server/midrange
Himm Andreas fazla yuksekten ucmus..
Sadece e-mail server istiyorsan
Cift CPU+ UW-3 SCSI(32GB < ) +RAID + Yedekleme unitleri+1GB< RAM olan bir
standart sunucuda isini gorur..(intelyada amd)

Yok benim param cok diyorsaniz Sun,Hp,Compaq cozumlerini oneririm.
Ama Bu isi Linuxlada halledebilirsiniz. Yalniz Sendmaili bu kadar
kullanici olan sistem uzerinde kullanmanizi onermem bu yuzden en iyisi
Qmail + Postgresql yada Oracle cozumleri uzerinde yogunlasabilirsiniz.

15.000 kullanici boylece Database uzerinde tutulacak ve sistemde account
acmaniza da gerek kalmayacak. Ayrica PHP yardimiyla Front end gelistirip
kullanabilirsiniz yada Qmail'e interdev tarafindan yazilmis managment
Softwareleri de kullanabilirsiniz.

Gerekli adresler:
1)Redhat isolari icin ftp.linux.org.tr yada ftp.gazi.edu.tr yada Yetkili
saticilar(Redhat,Suse,Caldera vsvs)
2)www.qmail.com
3)www.interdev7.com/qmail

iyi calismalar