[LINUX:20496] Re:

From: Burak DAYIOGLU (burak@yimpas.net.tr)
Date: Fri 13 Oct 2000 - 09:27:26 EEST

merhaba,
biraz kişisel deneyim aktarayım. 128MB bellekli, 2xPII CPU'lu 2x9GB
10KRPM SCSI diskli bir linux sunucu üzerinde vakti zamanında
Hacettepe'de 10.000 kullanıcıyı tanımlamış ve hizmet vermiştik. Günlük
10.000+ posta geliş+gidiş'ini karşılayabiliyordu. Ancak trafik biraz
daha artınca kaldırmaz olmuştu... (Sistem webmail arabirimi olarak
endymion'u kullanıyordu ve bu yazılım perl ile yazıldığı için inanılmaz
kaynak tüketiyordu)

4xPentium bir makinanın uygun disk alt-birimi ve (ben ucuz çözüm için
dört adet 18GB disk ile raid 0+1 yapardım) 512MB bellek ile bu işi
rahatça yapabileceğini düşünüyorum. Sendmail/procmail/Basilix/wu-imap
dörtlüsü ile kurardım...

Ancak böyle bir sistemi Linux üzerinde kuracak iseniz iki sefer
düşünmeniz lazım. ext3 ya da razor gibi bir "journaling file system"
hala ortalıkta yok; kısa sürede de tamamlanacak gibi görünmüyor.
Eğer sistemler konusunda çok deneyimli, (çıkmaz ama) çıkacak sorunlara
müdahale edebilecek adamlar yok ise linux ile yapma kararını bir daha
gözden geçirirdim. Son iki-üç senede dosya sistemi hatasından dağılmış
bir linux makinayı hiç görmemiş olsam da...

Düşündüğüm sistemin $25.000 ya da altında alınabileceğini düşünüyorum.

Albatros'a gelince... Ne yazık ki geliştirecek birileri olmadığı
için bu projeyi durdurduk; artık Albatros'u kullanmamanızı önermenin
ötesinde yapabileceğim bir şey yok.

e-posta sunucunuz konusunda -detaylar dahil olmak üzere- yardımcı
olmayı sürdürmek isterim.

sevgi ve selamlarımla,
Burak DAYIOĞLU