[LINUX:20413] Re: http://www.microsoft.com/ntserver/nts/news/msnw/LinuxMyths.asp

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 11 Oct 2000 - 10:26:04 EEST

On Tue, 10 October 2000, "Murat SULUHAN" wrote:

> Merhabalar
>
> Bu yazıların ve Corel' in satın alınmasının,
> MS in Halloween raporundan sonra ortaya cikmasi da bayagi bir enteresan
> tabiii :-))

Selamlar...

Bilmem bu M$'in zirvalarina ne cevap vermeli ? Yok guvenlik azmis. Kirk yillik kerberosu yeni diye yutturmaya calisiyorlar, o da yarim yamalak. Iste M$'in guvenlik hikayesi. Asagida bir NT server var. 64 MB RAM PIII 500 CPU SCSI HDD vs. Makineye bakin yaklasik 3000 $ gibi donanim. Ben ise baslayinca Cel 433, 64 MB RAM 10.2 GB HDD 'le (Yaklasik 450 $, klavye monitor yok..) bir linux server kurdum. DNS, DHCP, ppp server, squid proxy, masquerading, smb, novell netware (marsnwe), web server, ftp server, nfs server, velhasil mail server haric hepsi var. Kiralik hat olsa onu da koyacagim. 1 Aydir yaristiriyoruz. Burda NT'den baska sistem tanimam diyen arkadaslar da var. Hizda fark attik. NT 3 defa coktu bu ara. Her aksam sekreter kiz, fisi cekip gidiyor, makine kesintiye tabi kaliyor. Oyleyken daha tik demedi. Guvenlik dediler, her gun iki uc saat ciddi ciddi Linux'u gocurecegiz diye ugrasiyorlar. Evet, cunku hodrimeydan dedim. Klavye vs. de yok makinede zaten. Bana NT saglamdir dediler, 15 dakika sonra NT CD'si
 ariyorlardi, yeniden kurmak icin.

Bilmiyorum daha ne soylemek lazim. Nerde kotaniz, nerde micro kernel firewall vs. ?

Herhalde M$'cilar bizi aydan geldi saniyorlar. Sanki hic NT/Win kullanmiyoruz. Hic bunlarla sistem kurmadik. Bunlarin hic bakimini yapmadik. Bilmiyorlarmi ki Linux kullanicilarinin %80-90'i NT vs. den terfi etmis. Iste bursa hakimiyet, Ankara universitesi, Cumhuriyet universitesi vs.

NetWare'den saglam sistem yok. Fakat sadece file server yaparsaniz. Ama Linux kurunca herseyiniz, DNS vs. tamam oluyor. Dokuman derdi yok. Destek problemi yok. Herseyi cok iyi dokumanlastirilmis. Bu sebepten NetWare yerine Linux tercih ediyorum. NT kurunca ne oluyor. Adam 6 ay sonra al sistemini (Evet sistem, makineler yazicilar vs. dahil.) basina cal diyor. Evet, Anadolu'da bilgi islem uzmani yok. En azindan yeterince. Fare tutmayi ogrenen bilgisayarciyim diyor. Kendi sirketimiz ki, bir bilgisayar firmasi, vilayette 1 numaraya oynuyor. NT server kurmus, default gateway 1.1.1.1, Ethernet IP: 1.2.3.1. Simdi musteri dogru durust sekreter bulamazken, ben adama nasil NT vereyim. Cokmek icin bahane ariyor zaten. Adamin isi aksayip "senin kurdugun sistem bu kadar calisiyor" deyince M$ gelip benim prestijimi kurtaracak mi ?

Iste M$'dan bu sorunun cevabini istiyorum. Eger beni bu durumda kurtaracaksa gider NT satarim. Hem de satistan dolayi kar ederim. Ama su an bu kari etmem, prestijimi de dusurmem. Musterime NT kurup rezil olmakta hic bir zaman istemem.

Saygi ve sevgiler..