[LINUX:20322] RE: 20234] Re: Anakart

From: Yasar ÖZANLAGAN (yozanlagan@e-kolay.net)
Date: Mon 09 Oct 2000 - 19:33:26 EEST

Selamlar

Bir markayi tavsiye eden arkadasimiz ASUS A7V anakarti denemeden
anakartlarin sahi olarak listeye lanse ediyor. Kanimca bu davranis dogru
degil. Önce dene sonra tavsiye et. Geçen yil Chip Dergisi ASUS P3V133
anakarti "editörün seçimi" olarak ilan etti. Sahsen yillarca asus marka
anakart kullandim. ASUS P2B çok iyi bir anakart idi. Bu tecrübeme ve
editörlerin seçimine kanarak ASUS P3V133 anakart aldim. Çalistir
çalistirabilirsen. Hem power butonuna basacaksin ardindan reset tusuna
basacaksin ki beyefendi çalisacak. Defalarca Çizgi elektronik servisi ile
görüstüm. 2 Defa anakarti çizgi elektronik firmasina gönderdim, ayni kart
ayni sekilde geri gönderildi, anakart saglam denilerek. Ben linux'un
sevmedigi bir anakarta rastlamadim. Su anda Gigabyte BX2000+ anakart
kullaniyorum. UDMA66 kullanabilmek için promise chip driverinin çekirdege
eklenmesi gerekiyor. Fakat UDMA33 olarak hiçbir sorun yok. Anakart alirken
satis sonrasi servisin de göz önüne alinmasi gerektigi inancindayim.

Saygilarimla

Anakartların ŞAHI Asus A7V.
hiç gördünmü.
www.çizgi.com.tr de özellikleri anlatılıyor. Baya uçuk bir M/B linuxda hiç
denemedim. sorun olacağını sanmıyorum. UDMA100,PC133 destekli. Biostan
overclock edebiliyorsun,....vs. Fiyat performans için benim önerim Duron600
(maalesef daha yüksek hızdakiler türkiyede pek bulunmuyor) ve Asus A7V M/B.

linuxla kalın
memory

> ABIT BP6 (cift processorlu, kuvvetle tavsiye ederim, hem evde hem okulda
> kullandigim kart, ayrica sanirim hala gul.net.tr'nin
> serveridir) evdeki 128RAM'la KDE'yi fistik gibi
> calistiriyor okuldaki 64 RAM'liya fark atiyor veya,

Olabilecek en iyi fiyat/performans orani. Kendi halinde bir server yapmak
icin
ideal. Bir ipucu : 3 adet HDD alin. Ikisini UDMA66 ya takin. 3 ncuyu Duz
ideye,
CDROM vs. ile takin. UDMA66 HDD'leri RAID yapin. UDMA-2 HDD'yi boot,
/var/log
vs. extra islemlere ayirip, RAID'i asil data dizinleri icin kullanin. Sonra
oturun hizi seyredin. 15000 $ lik serverlerden daha hizli calismazsa..

> ABIT BE6-II (Buda gul.net.tr'nin serveridir uzun zamandir), sakin eski
duz
BE6'lardan almayin, problemli.

Eger slotlari doldurmayi dusunmuyorsaniz iyi. Sadece iki slot serbest, IRQ,
BusMaster vs. cakismasi yapmiyor.

> Ikiside Kadikoy yazicioglu haninda 112$ + KDV
>
> Iyi calismalar.

Cift BIOS iyi de Linux kullanacaksaniz, CIH sorununuz zaten olmaz. Ayrica
yeni
CPU'larda sorunlu. Bol bol ambulans sireni duyabilirsiniz. Thermal sensor ve
CPU Voltage sensorleri genelde sorun cikariyor. 133 MHZ de AGP+PCI yolu
overclock calisiyor, buda sorun cikarabiliyor.

Hic kullanmadim. Yorum yok.

ASUS P2B-F vs. Diyebilirim ama bunlari bulmak pek mumkun degil. Size IWILL,
VIA
Chipsetli, basit, aksesuarsiz ama sorunsuz VD133'leri tavsiye edebilirim.
Fiyati da uygun. 820 C/S'lerin piyasadan cekilmesi bir hayli dert yaratti.
Bulabilseniz, GA-6CXC ler vs. guzel kartlardi, ama artik yoklar. BX
Chipsetleri
haliyle 133 MHZ desteklemiyor. Athlon, Duron vs. derken piyasa iyice
kizisti.
100 MHz anakartlara yatirim yapmak pek mantikli degil.

Saygi ve sevgiler..