[LINUX:20288] YNT: RE: Ynt: 2hub

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Mon 09 Oct 2000 - 12:34:17 EEST

Karistirilan bir nokta var. Uplink baglanti ile cross baglanti farkli
seylerdir. Uplink baglantilarda ozel kablolar ve portlar kullanilir, patch
kordlarla yapilmaz. Bu tip baglantida portlarda yuksek hizlidir. Genelde
100Mb den cok cok yuksek olurlar..Cross baglantilar ise ethernet portlari
uzerinden cross edilmis patch kordlarla yapilirlar.

Evet elindeki switchleri birbirne baglarken de cross baglamalisin.

Zincir olarak baglanti, ethernet protokolu olan CSMA/CD e gore cesitli
hesaplama tekniklerine dayanilarak max 4 adet olabilecegi hesaplanmis. Ama
bu teorik bir bilgi. Gercekte, ben, 8 hub i zincir olarak baglayarak, cok
fazla yukte calisan bir networkun biraz fala collision olsa bile, iyi bir
perf. ile calistigini gozlemleme sansim olmustu.

Iyi calismalar..
Ilker G.