[LINUX:20163] Re: Mail gonderememe ip masq ile

From: Yusuf Yavas (yusuf.yavas@phreaker.net)
Date: Thu 05 Oct 2000 - 08:48:38 EEST

merhaba ,
 eth0 IP'si 192.168.1.1 ise
192.168.1.128 kim ?

----- Original Message -----
From: "Serdar KOYLU" <skoylu@altavista.com>
To: "Multiple recipients of list LINUX" <linux@listweb.bilkent.edu.tr>
Sent: Wednesday, October 04, 2000 8:36 PM
Subject: [LINUX:20159] Re: Mail gonderememe ip masq ile

> Selamlar..
>
> Su an masq. edilmis bir makinedeyim. Kendi agimiz. Vestelnet'ten pop
hesabimiz var. 64 MB RAM 8.4 GB HDD Cel.333 + Mandrake 7.0x (Bir ara
derginin biri vermisti) ile ppp+proxy+ftp+web+ipmasq+smb+mars_nwe+dns+dhcpd
calisan bir server kurduk. Hic bir sorunumuz yok. Tek sorun aletin klavye,
monitor filan yok. Kapatmak icin cron jobu veya telnet kullaniyoruz.

> Bu aletin chainleri soyle:
>
> ipchains -A input -p tcp -s 192.168.1.128/25 -d 0/0 80 -j REDIRECT 3128
>
> ipchains -A input -p all -s 192.168.1.128/25 -d 0/0 -j MASQ
>
> ipchains -A input -p tcp -s 192.168.1.128/25 -d 0/0 6500:7100 -j REJECT
>
> DHCP Server, clientlere 192.168.1.129...192 adreslerini atiyor. eth0 IP'si
192.168.1.1. ip_forwarding /etc/sysconfig/network dosyasindan yapiliyor.

> Bu mesajida okuyunca, belki faydasi olur diye bunlari yaziyorum. Denemek
icin biraz once kendime bir mail gonderdim. Bir malide popmail hesabina
gonderdim. Hic bir sorun cikmadi. Ilk ipchains, squid transparent proxy
icin. Ikinci masq. icin. Ucuncu IRC'yi kapatmak icin. sendmail veya postfix
yok.

> Server mukemmel calisiyor, telefonla aranip baglaniyorsunuz, 33.6k ile
driverleri cekiyorsunuz. PIII-450 + 13 GB HDD + 64 MB RAM Bir makinada NT
BackOffice var. Eskiden onunla yapiyorlarmis. Su an sistem NT'den yaklasik
iki kat hizli calisiyor. NT'de SQL, Exchange server yok.

> Belki bu bilgiler yardimci olur. Eger sorun cozulurse, sonucu, cozulmezse
mail client'in verdigi hata mesajini belirtirseniz mutlu oluruz.