[LINUX:20159] Re: Mail gonderememe ip masq ile

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 04 Oct 2000 - 20:36:45 EEST

On Wed, 04 October 2000, Kadir Leblebici wrote:

> merhabalar
> asagida yazdiklarinizi denedim ama bu sefer gondermek bir yana mailleri
> dahi alamaz olduk
>
> bu sorunu tam olarak cozen bir arkadas nasil yaptigini yazarsa cok sevincem

Selamlar..

Su an masq. edilmis bir makinedeyim. Kendi agimiz. Vestelnet'ten pop hesabimiz var. 64 MB RAM 8.4 GB HDD Cel.333 + Mandrake 7.0x (Bir ara derginin biri vermisti) ile ppp+proxy+ftp+web+ipmasq+smb+mars_nwe+dns+dhcpd calisan bir server kurduk. Hic bir sorunumuz yok. Tek sorun aletin klavye, monitor filan yok. Kapatmak icin cron jobu veya telnet kullaniyoruz.

Bu aletin chainleri soyle:

ipchains -A input -p tcp -s 192.168.1.128/25 -d 0/0 80 -j REDIRECT 3128

ipchains -A input -p all -s 192.168.1.128/25 -d 0/0 -j MASQ

ipchains -A input -p tcp -s 192.168.1.128/25 -d 0/0 6500:7100 -j REJECT

DHCP Server, clientlere 192.168.1.129...192 adreslerini atiyor. eth0 IP'si 192.168.1.1. ip_forwarding /etc/sysconfig/network dosyasindan yapiliyor.

Bu mesajida okuyunca, belki faydasi olur diye bunlari yaziyorum. Denemek icin biraz once kendime bir mail gonderdim. Bir malide popmail hesabina gonderdim. Hic bir sorun cikmadi. Ilk ipchains, squid transparent proxy icin. Ikinci masq. icin. Ucuncu IRC'yi kapatmak icin. sendmail veya postfix yok.

Server mukemmel calisiyor, telefonla aranip baglaniyorsunuz, 33.6k ile driverleri cekiyorsunuz. PIII-450 + 13 GB HDD + 64 MB RAM Bir makinada NT BackOffice var. Eskiden onunla yapiyorlarmis. Su an sistem NT'den yaklasik iki kat hizli calisiyor. NT'de SQL, Exchange server yok.

Belki bu bilgiler yardimci olur. Eger sorun cozulurse, sonucu, cozulmezse mail client'in verdigi hata mesajini belirtirseniz mutlu oluruz.

Saygi ve sevgiler.