[LINUX:20152] YNT: Proxy uzerinden internete baglanma

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Wed 04 Oct 2000 - 11:56:33 EEST

HTTP 407 hata kodu, "Proxy authentication Required" demektir. Yani client
tarafindan buna ihtiyac duyuluyor. NT proxy authentication cesitli
sekillerde kurulabilir. Bu konu cok ayrintili anlatilabilir. Anlatmaya
calisayim.

Internet Explorer 4x ler HTTP isteginde bulunurken eger authentication set
ediilmis ise header da :

"Proxy-Authentication: NTLM xxx" ibaresi vardir. Malumunuz ki bu header
diger browserlarda olmaz. Diyeceksiniz ki Internet browser diger proxy
authenticationlarinda nasil calisiyor oyleyse (Hos squid de NTLM
authentication gelistirilmeye calisiliyor.) ? Cevap M$ Internet browser ayni
zaman da standart Authentication headerini da gonderiyor bu headerin
yaninda.

Denemeye deger olan NT proxy de NTLM authentication degil "Basic
authentication" i set et ve oyle dene..NTLM authentication da proxy
ortamdaki DC den gidip gerekli haklari encrypt bir sekilde alirken, basic
user/passwd clear text bir sekilde yapilir bu is. Tabi bunun dezavantaji,
networku dinleyen birisi user/passwd leri ogrenebilir.

Dolayisiyla daha once soylemeye calistigim gibi, suc Linux ta degil, NT de
:-))
Umarim yardimci olabilmisimdir..

Kolay gele..
Ilker G.