[LINUX:20084] Re: internete bağlanırken

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 02 Oct 2000 - 22:31:42 EEST

On Mon, 02 October 2000, Tolga Güver wrote:

> mandrake linux ve Kppp kullanarak turk.net'e ile internete girmeye çalyþyyorum
> sorunum þu :
> bazan turk.net'le internete girerken bazy sorunlar çykyyor ve þifreyi ve
> kullanycy adyny aldyðy halde bir komut satyry açyyor ve kalyyor buradaki program
> neyse (henüz tam anlayamadym) siz buna pek çok komut verebiliyorsunuz (bütün
> bunlar windowsda da olabiliyor) fakat sorun bu satyrda ppp yazdyðynyz zaman bu
> programyn sizi internete baðlamasy gerekirken (ki windows da bu çalyþyyor) linux
> [...]

Sanirim ascend% gibi bir promptla karsilasiyorsunuz. Hatta Cisco da olabilir. Bazen ttnet'in, bazende ISS'nin routerleri cikis yapamiyor. Boylece modeminiz router'a bagli kaliyor. Verdiginiz komutlarda router komutlaridir buyuk ihtimalle. Eger dogru tahminde bulunabildiysek, Sorun sizden kaynaklanmiyor. Mumkunse baska bir ISS deneyin. Eger cozum olmazsa telekom A.S.'nin keyfinin gelip bu kepazeligi duzeltmesini beklemekten baska elinizden bir sey gelmez. Tabi telekom'a rahmet okumaktan baska. Kutahya'da sorumlu Md.Yrd.cisina, "Dun bolge uygulamasina gectik, hangi numaralari tercih edelim" diye sordum. "Bolge uygulamasi ne, bir eskisehir'e sorayim filan" gibi bir cevap aldim. Artik otesini siz hesap edin.

Eger cikan komut promptunu ve kullanabildiginiz komutlari belirtirseniz daha kesin cevaplar verebiliriz.

Saygi ve sevgiler..