[LINUX:20069] YNT: RE: [LINUX:19982] ip-masq:: NTproxy'ye kar&#35 1; ı

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Mon 02 Oct 2000 - 16:06:18 EEST

Merhaba,

> [...]
> daha önce şöyle bir
> kablo net sadece 8 kb/s
> gibi bir doruğa çıktı.
> kb/s ye çıktı. Sanırım
> (yani linux
> deneyeceğim
>
> Selamlar..
>
> Eger performans istiyorsaniz, Low-end serverlerde, Linux,
> Windows 9X+NAT ve WinNT den (2000 Degil, onunla basabas gibi)
> zaten daha hizli calisiyor. Fakat transparent squid
> kurarsaniz, squid'in http acceleratoru devreye girip, cok
> daha hiz sagliyor. Bunun yaninda sistemin optimizasyonu da

Burada genelde karistirilan ince bir ayrintiyi vurgulamak istiyorum. "Http
Accelerator" mode squid in web server gibi davranmasi olayidir (iceriye
ve/veya disariya). "Transparent mode" ise, browserlarda herhangi bir proxy
setting yapilmadan gelen istegin (port 80'e gelen) uygun porta
yonlendirilmesiyle istekte bulunan client standart web server formatindaki
istegi (HTTP headerinda file pathini icerir), proxy serverin anlayacagi
formata (bu format tipinde HTTP headerinda URL yazilidir) donusturup reply
eder. Kisacasi http acceleretor mode da squid networkunuzde dis/ic dunya
icin web serverinizi accelerate (Turkce hangi kelime secmek gerekir
bilemiyorum ;-( )ederken, transparent mode da squid ise networkunuzdeki
clientlar icin dis dunya web serverlarini accelerate eder.

Sevgiler..
Ilker G.