[LINUX:20016] Re: ip-masq:: NTproxy'ye karşı

From: Sancar Saran (saran@ktg.com.tr)
Date: Sun 01 Oct 2000 - 12:02:03 EEST

Optima wrote:

> MerhabalarKablo net'le internete bağlanan bir internet kefeye ip-masq
> kurkum.sistem daha önceden NT üzerinden proxy server
> kullanıyordu.fakat bu arkadaş 100% linux'tan memnun değil, şikeyeti
> ise NT zamanında bağlantının daha hızlı olduğunu, yani browser
> internete girdiği zaman algılama süresi arttı(bir kaç saniye beklemesi
> lazım) download için sorun yok.Arkadaşım şuanda 600$ ödeyip tekrar
> NT'ye dönmeyi düşünüyor.sistemde :ipchains -A forward -s
> 192.168.100.0/224 -j MASQkomutunu kullandımBilgisayar PIII 600 256Mb
> Ram 8Gb IDE-Hd Mandrake 7.0 kullanıyorNt sistemi için SCSI
> [...]

Selamlar,

Sorun Ip masquerade de degil, anladigim kadari ile Linux server da
herhangibir web cache kullanmiyorsunuz,
e hali ile baglantilarinizda yavaslama olur...

Transparent squid kurarsaniz NT den cok daha hizli bir sekilde browser
baglantisi saglaya bilirsin...

squid i kurduktan sonra

ipchains -A input -p tcp -d 0.0.0.0/0 80 -j REDIRECT 3128

Yaparsan transparent squidin olmush, arkadasinda NT ye para odememish
olur.

--
Sancar Saran                    saran@ktg.com.tr
Koy - Tur Computer Networks System Administrator