RE: [LINUX:4351] Re: Linux yukleme

Tuncel Mutlu (TMU@link.com.tr)
Tue, 16 Mar 1999 15:56:02 +0200

Medyatext teki son surumdur - 6.0. Ben kendim ordan aldim. Gel gor ki
kurulumda sorun cikti. Boot diskinden (CDROM dan boot ederken ayni hata)
kernel i yuklerken motherboard PCI kismina geldi, ide0 ide1 dedi, butun
HDleri ve CDROM u dogru olarak gordu - hda hdc hdd, sonra ide0 satiri
yazdi ve oyle kaldi. Eide02 ve eide03 boot diskleri de denedim ayni
hata. BIOS setup a girip Ethernet kartin, VGA kartin ve USB device in
IRQ numaralari ayni oldugunu gordum - 11. Her birtanesine ayri IRQ
numarasi verdim ama nafile yine olmadi. Windows95 altinda the "Unknown
PCI device" hatasi veriyordu, motherboard un IDE, USB ve INF
driverlarini yukleyene kadar. Makinenin ozellikeri altta:

Hata cikan kernel 2.0.36 - SuSE 6.0 la gelen standart kernel.

Hardware

Makine Compaq Deskpro 4000 - 6300A

Board - Intel PCI chipset 82371 AB/EB PIIX4 (Triton) bir de chip daha
var 82443 LX/EX - Board EX bildigim kadar ile. "IRQ Holder for PCI
Steering" diye bir sey var 3 IRQ - 9,10,11.

Goruntu karti - Matrox MGA-G100 AGP - once IRQ 11 senle konustuktan
sonra 9 verdim

Ethernet - Intel EtherExpress PRO/100+ PCI Adapter - IRQ 11 kaldi

USB Bus - Intel 82371 AB/EB PCI to USB Universal Host Controller - once
IRQ 11 sonra 10 verdim

Drives
1nci adapter 1nci drive 6.4 GB HD
2nci adapter 1nci drive 2.1 GB HD
2nci adapter 2nci drive ATAPI CDROM - boot disketi hepsini dogru
gordu, hata burda olamaz. HDler Ultra ATA (UDMA) kullaniyor, CD ise
Enhanced DMA

Mouse
PS/2 mouse

Otekiler standart.