[LINUX:2723] Re: basladik linuxe ...hadi hayirlar ola

Istanbul Explorer (balabanm@boun.edu.tr)
Mon, 21 Dec 1998 22:30:42 +0200 (EET)

hocam redhat linux un setup unda boot ve rook diske gerek yok!

- Murat Balaban

On Mon, 21 Dec 1998, ugur guray wrote:

> Linux e yani basliyacagim, elimde REDHAT 5.2 surumu var (CD), bos bir
> H.Diske kurmak istiyorum.
> Sorularim sunlar
>
> 1)Cesitli dokumanlardan anladigim kadari ile , yeni bir H.Diske, linux
> partisyon atarak kurmak, hakkimda en hayirlisi olacak, bunu da BOOT ve ROOT
> disketleri ile yapabilecegim, elimde bulunan REDHAT 5.2 CD sinden bu
> disketleri olusturabilirmiyim, eger olusturursam, CD-ROM u taniyacakmi
> (standart cd-rom).Dielimki tanidi, ondan sonra ne yapmam gerekior (BU LINUX
> UN SETUP I NEREDEEEEEEEE?????)

Bende 5.1 var eger degismediyse setupu iki sekilde baslatabiliyorsu:
1. cd in bootable ise makinanin setup indan boot sequnxce i cdrom seklinde
degistir ve baslat.setup hemen baslar.
2. eger yukaridaki yontem calismazsa cd in bootable degildir o zaman
bilgisayarini bir dos diskeituiyle ac (cdromu taniyan bi adet ile)
sonra cdromun icinde dosutils dizininde autoboot u calistir. setup
baslayacaktir. Fdisk setup icinde yapiliyor.

> 2) Temel linux komutlarini nasil ogrenebilirim (klasik bir unix kitabý
> yeterli olacakmi?)

Hocam eger linux u redhat.com dan order edersen kitabi da geliyor. 3 cd
halinde bir paket. cd ler de birisi linux setup linux applications cd ve
source kode cdsi