[LINUX:2519] Re: Kernel Derleme

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Sun, 13 Dec 1998 16:57:47 +0200 (EET)

On Sun, 13 Dec 1998, Bahadir Armagan wrote:

> Merhaba,
> Slackware 3.5 kullaniyorum ve ses kartimi tanitmak icin ilk olarak
> kernel'i derlemek istedim. "make Xconfig" ile uygun konfigurasyonu
> yaptim ve "make clean" ardindan da "make dep" dedim. Ancak son olarak
> kerneli derlemek icin "make zImage" dedigimde bir suru "warning: ..."
> verdigi gibi "zImage diye bir dosya da hdd'nin hic bir yerinde yok.
> TONLARCA ( daha dogrusu MByte'larca) HowTo ve FaQ okuduktan sonra
> kafamda muhtemel sorunlar hakkinda uzun bir liste belirdi:
Himm kisaca kernel sOyle de derleyebilirsiniz..
Bazen Xconfigde saCmalayabiliyor..
make menuconfig
make clean;make dep
sonra make zImage
Yalniz Slackware 3.5 se sistem o zaman kernel 2.0.34 ile geliyordur..
gcc'yi de yUklemi$seniz hiCbir sorun Cikmamasi lazim..!!
Ke$ke kisaca birkac hatayi gOnderseydiniz..

> a) Her nekadar C bilmesem de "zImage" i olu$turmak icin yazilan programi
> compile i$lemi sirasinda gcc derleyicisi benim CELERON 300A i$lemcimin
> 128KByte Cache'ini yeterli bulmadi

Oyle bi$ey olmaz.. Ben 386 makinada bile derleme yaptim hiC sorun
yaratmiyor..!!

> b) Anladigim kadariyla tamsayi olmayan degerlerin hesaplanmasini
> gerektiren bir programin derlenmesi icin math coprocessor gerekiyor ve
> bundan CELERON 300A da var mi yok mu bilmiyorum. Yoksa bundan olabilir
> diye dusundum
486 SX sistemleri Intelin son FPU'suz sistemleriydi .. Pentium sistemlerin
tUmUnde FPU mikroi$lemici ile tUmle$ik geliyor.. O yUzden sorun Cikmaz..
.
> c) Kernel'imin (sanirim 2.0.34) versiyonu "gcc" nin versiyonu ile (o da
> sanirim 1.0.3) uyumsuz oldugu icin olabilir ....................mi?
gcc 1.0.3 Slackware 3.5 ile gelmiyor?? o egcs-1.0.3 release oluyor..
gcc -v diyince 2.90.29 ver. olduGunu gOrursunuz..
O da sorun yaratmaz..!!

> d) gcc nin ses kartiyla IRQ cakismasi....

HiC bOyle bir Caki$ma duymadim!!!
Compilerin IRQ ile Caki$tiGini duymadim!! Deviclar ancak Caki$abilir..
OrneGin iki cihaz ayni IRQ'ya istek duyduGunda ancak CAki$ma olabilir!
Aksi takdirde softwarelarin caki$maya sebep olmasi imkansiz..

> e) Iki gundur uyumadigim icin halusinasyonlar da goruyor olabilirim
Himm Olabilir..;) Siz en iyisi uyuyup bir defa daha deneyin..
Sorunlarin kisa bir Ozetini OrneGin kernel derlenirkenki hata
mesajlarinida buraya yazin (Hepsini deGil!!)
Bu arada kernel derlenmi$mi diye..
/usr/src/linux/arch/i386/boot altinda zImage'i bulabilirsiniz..
iyi Cali$malar..
~ altindayken find . -name zImage -print demi$seniz bulamami$
olabilirsiniz..
EGer hepsi olmassa rm -f /usr/src/linux deyip
setup yada elle kernel sourcleri ba$tan yUkleyin.. Ama yukardaki komutu
Kullanmadan Once Setupu kullanmayi Slack CDsinden programlari ba$tan
yUklemeyi Ogrenin .. Ba$iniza bela aCmak istemiyorum.!!!
iyi CAli$malar..
dS