[LINUX:2474] Re: everyone

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Fri, 11 Dec 1998 18:22:00 +0200 (EET)

On Fri, 11 Dec 1998, Koray UCTOP wrote:

> Sayin SERAL,
>
> Peki biraz daha ileriye gidip, acaba gonderilecek bu mail.txt
> dosyasinin scripte bir parametre olarak girilmesi saglanabilirmi?
> Bu sekilde, her seferinde gonderilecek mailin ve bu maile ait dosyaninda
> degistigini varsayarsak, her seferinde de scriptte degisiklik yapmak
> zorunda kalmayabiliriz.
Him scriptler basit olarak birCok i$inizi Cozebilmektedir..

Burdaki verilen Ornek basit vede o anda dU$UnUlUp yazildiGindan daha
karma$ik i$lemler iCin basit eklemeler yapmak yararli olabilir..
bu kadar populer olacaGini dU$Unmemi$tim(:p) o yUzden fazla du$Unmedim..
Ama istediGiniz olabilecek bi$ey..

----------------------------Burdan kesiniz ---------------------------------
#!/bin/bash
if [ $# -lt 3 ]
then
echo "Bu programi asagidaki gibi parametrelerle calistiriniz"
echo "$0 <kullanici_isimleri> <gonderilecek_mesaj_dosyasi> <Subject> "
echo "Devrim SERAL 1998 (c) "
exit
fi

if [ ! -f $1 ]
then
echo "Kullanici isimleri Dosyasi yok !!! "
exit
fi

if [ ! -f $2 ]
then
echo "Mesaj Dosyasi yok !!! "
exit
fi

if [ ! -z $3 ]
then
echo "Mesajin basliGi yok!!"
baslik=""
else
baslik=$3
fi

for i in `cat $1`
do
mail -s $baslik $i < $2
done

echo "Islem TAMAMLANDI"

Himm umarim sorun yoktur isteyen bir denesin..
Ama Onceki scripteki gibi bir user_list dosyasi yaratin ona gOre
kullanabilirsiniz..
Ba$likta birden fazla kelime kullanacaksaniz tirnak iCerisine alin..
OrneGin;
"Merhaba kullanicilar"

Herkese yararli olmasi dileGi ile..
iyi Cali$malar