[LINUX:1934] Re: x server

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Wed, 18 Nov 1998 00:17:06 +0200 (EET)

On Tue, 17 Nov 1998, Yildirim Azizoglu wrote:

> ben win95 ten linux'a baglanarak bazi islemler yapmak istiyorum.Linux un X
> windowunu benim ekranima getirebilirmiyim?
> telnet le baglanip startx dedigimde linux ta x windows calisiyor fakat tabii
> ki benim ekranima gelmiyor.Bunun icin x client programlar mi var?varsa bana
> bildirebilirmisiniz?
himm.. Bir iki X windows client vardi ..
tocows.ada.net.tr & tucows.marketweb.net.tr den Servertools altindan X
serversten alabiirsiniz..
Sadece Mi/X denedim gayet iyi Cali$iyordu hemde Freeware..:)
Ama startx demeyeceksiniz.. telnet yapip Daha sonra
export DISPLAY=baglandiGiniz hostname:0.0
daha sonra Cali$tirmak istediGiniz X apllication.. Bu arada ilk olarak
xterm aCmanizi Oneririm..

> ayrica ben bir de redhat i deneyim dedim ve redhat 5.1 i kurdum.Fakat baska
> bir yerden root ile telnet yapamiyorum.Hosts.allow dosyasina baktim fakat
> diger account lar ile yapabildigime gore sanirim burdan kaynaklanmiyor.acaba
> nerden izin verebilirim buna?

Himm /etc/securetty ordan belirleniyor..
Ordaki ttyp0 filan kaldirirsaniz o zaman baGlanabilirsiniz..Ama bunu
kesinlikle Onermem.. en iyisi sisteme normal kullanici gibi baGlanip
su - ile root olun..
En iyisi bu..
iyi CAli$malar..
dS