[LINUX:1755] Re: Kernel Derleme

Erol Ozcan (eozcan@superonline.com)
Sat, 7 Nov 1998 18:15:54 +0200 (EET)

Arslan UNAL wrote:

> Ben soruyu daha aciklayici sormam lazim galiba.
> Yaptiklarim:
> 1-kernel derliyorum.
> 2-yeni kerneli (vmlinuz) eskisinin yedegini aldiktan sonra eskisinin uzerine
> kopyaliyorum.
> 3- Makinayi reboot ediyorum ve derledigim kernel ile makina aciliyor.
> 4- Sonra eski kernele donmek icin yani derledigimden vazgecip eskisini
> kullanmak icin yeninin uzerine eskisini kopyaliyorum.
> 5- Makinayi reboot ettigimde. Lilo calisiyor. LILO satirindan sonraki
> satirda
> [...]

Merhabalar,

Eski kerneli tekrar vmlinuz olarak kopyaladiktan sonra
# lilo
yazmayi unutmus olabilirmisiniz?

Ama niye boyle kopyla sil vs. islemlerle vakit
kaybediyorsunuz. Linux sisteminizi birden fazla kernel
acilista secerek baslatabilirsiniz. Bunun icin ornek
/etc/liloconf dosyasi asagidadir.
boot=/dev/hdb
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
image=/boot/vmlinuz-2.0.35
label=linux
root=/dev/hdb1
read-only
image=/boot/vmlinuz-2.0.34
label=2.0.34
other=/dev/hda1
label=dos
table=/dev/hda

Bu configurasyonda makinayi actiktan sonra
linux prompt gelir ve burada entere basarsaniz
veya linux girerseniz linux kernel 2.0.35 surumu
yuklenir. Eger 2.0.34 yazarsaniz bir kernelin onceki
surumu yuklenir.

iyi calismalar....

Erol Ozcan
infoTRON A.S.