[LINUX:1736] Re: NIS!!

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Thu, 5 Nov 1998 12:40:34 +0200 (EET)

On Thu, 5 Nov 1998, Devrim SERAL wrote:
> Burak ve Yavuzun sOylediklerini uygulamak gayet mantikli(BUyUk ihtimalle
> mantikdan da Ote..:P )

:) ...

> Neyse automount TURKIYE'de sadece ftp.metu.edu.tr de olduGu iCin
> tabi CEkemedim.. Nedeni sanirim ftp.metu.edu.tr COKMUS!!!
> Bu arada Akgul Hocam mUmkUnse sunsite mirrorunu sunsite.bilkent.edu.tr'de
> tutabilirmi?? CUnkU dOnUp USA'ya baGlanmak bu band geni$liGinde pek mUmkUn
> deGil!! Yada MUmkUnse ba$ka bir yerlerde tutulabilirmi?

Sunsite linux arsivi son sordugumuzda 13GB idi. linux.org.tr'da
yansilayamamistik. :) Disk sponsoru bulacak babayigit varsa
bilemiyorum...

> NIS'i shadow Uzerinde CAli$tirma ihtimalimiz nedir??!!
> Ayrica ypcat ile $ifrelerin iCEriGini Gormemelerini saGlayabilirmiyiz..
> Permisionlar beni kurtarabilir ama Ba$ka programlarin CAli$masina Engel
> olurmu??

linux'ta NIS master'in shadow ile calismasinda bir sorun olabilecegini
sanmiyorum. (Emin degilim, denemedim)

Ancak ikinci sorun olan ypcat vs.'nin islevselligini disable etmenin kolay
bir yolu yok. programin perm.'larini degistirsen bile, kucuk bir
programcik yazan herkes istedigini yapabilir. Belki site cikisinda NIS
trafigini drop etmeyi deneyebilirsin.

sevgiler,
bd