Re: [LINUX:935] mouse sorunu

Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Wed, 16 Sep 1998 01:56:58 +0300 (EEST)

On Tue, 15 Sep 1998, Cem Kanioz wrote:

> merhaba ben daha once slakware 3.4 kullaniyordum bir mouse sorunum yoktu
> ama slakware 3.5 i kurunca mose umda bi sorun olustu bu da consolda
>
> gpm -R -M /dev/mouse -t bare
>
> calistirabiliyorum ama x e gecildiginde mouse calismiyor
> bu durumda gpm pid i kill edip
>
> /dev/gpmdata
>
> oalrak calistirmak zorunda kaliyorum bunun onune gecmenin bir yolu yokmu
> yani ben ikide birde bisileri kill edip bisileri yuklemekten
> kurtulabilirmiyim ?
> yoksa gidip baska bi mouse mu aliim

Selamlar CoGu X kullanicilarinin ortak sorunu bu..
Yalniz ben bu sorunu Onceden bilmeyerek cOzmu$tum..!!
Ama Once biraz teknik bilgi verelim;
Amcamlar gpm man paglerinde $Oyle diyor
"The gpm server may have problems interacting with X: if
your mouse is a single-open device (i.e. a bus mouse), you
should kill gpm before strating X, or use the ``-R''
option (see above). To kill gpm just invoke gpm -k. This
problem doesn't apply to serial mice.
"
X ile sorunlari var diyor .. Eger mouseunuz bus mouse is X windowsu
ba$latmadan Once gpm -k ile gpm oldurun veya -R opsiyonunu kullanirsaniz
Grafik moddan text moda geCene kadar mouse kendi kendine sleep moda
geCiyormu$..
Bu arada seri mouse'la sorununuz olmaz diyor!! Ama benim oldu ..
X de seri mouse Cali$miyordu bende mouse iki tu$lu olduGu iCin gpm -2 ile
i$i halletim eGer sorununuz olursa bunu deneyin ... gpm -3 de 3 tu$lu iCin
Umarim yardimci olabilmi$imdir ..
Iyi Cali$malar..
dS