Re: [LINUX:660] windows&linux kar$sIlastIrmasI

Devrim SERAL (devrim@Tef.Gazi.Edu.TR)
Tue, 8 Sep 1998 16:11:44 +0300 (EEST)

On Sat, 5 Sep 1998, Deniz Sekmen wrote:

> selam,
>
> Cok merak ediyorum, acaba onlar adam gibi bir server kurmak icin hangi
> i$letim sistemini seCerlerdi.

Selamlar ,
Ne kadarda tarti$ma Cikmasini istemiyorsamda yinede bu bir Linux listesi
ve Linuxu savunmak benim gOrevim gibi geliyor...!!;) Ayrica
Universitemizde 1000 hatta daha fazla insani ilgilendirdiGi iCin bence
dahada Cok Onem arzediyor...
$imdi bu adamlar ve M$ sertifikali arkada$inda savunmayip savunduGu
gibi!! (Nasil oluyorsa..;) ) Oncelikle adamlar iCin ne Onemli reklam..!!
Tabii birde piyasada en fazla neye talep varsa.. GeCEnlerde bir dergide
(Hafiza sikintim var bu gUnlerde!!) okuduGum yazida NT sistemlere geCen
bir Cok $irketin daha sonra bu sistemi terk ettikleri ve hemen yeniden
UniX sistemleri kullanmaya dOndUklerini yaziyordu Nedeni;

1) NT ilk anda alindiGinda Cok bUyUk paralarla alinmiyor(5 kullanicili
1000 $!! Poh amma az para) Fakat ileriye dOnuk olarak dU$UnuldUgUnde
kullanici sayisi artikkCa mailiyette artiyor. Fakat Unixin kullanici
sinirlamasi ile ilgili sorunu yok!!
2) Cok gUvenli olduGunu idda ediyorlar!! Demek ki o yUzden sUrekli Bug ve
COkmelerle kar$ila$iyorlar.. Linux(Open source olduGu halde) son iki aydir
ne gUzel ki pek bug'i Cikmiyor(Umarim Cikmazda..;) ) Bu arada internet
Uzerinden sadece 110 ve 80 portlardan eri$ilebilen bir sisteme de
gUvenlidir sertifikasini verenleri kutluyorum!! Halbuki UniX sistemleri
gercek multi-user multi-tasking sistem olduklari iCin ayrica bir makina
Uzerinde birCok gOrevi yerine getirebilmektedir.!!
$Oyle bir dU$UnUn M$'cular iyi bir Cali$ma olmasi iCin Web,ftp,Mail
serverlerinin ayri yerde olmasini iyi olacaGini sOyluyorlar..
O zaman ftp,web,mail,disk payla$imi iCin 4 adet servere ihtiyaC var..
Ucuzundan gidersek bir serverin maliyetinin 2000$ olduGu dU$UnUlUrse (Pek
imkanli deGil ama olabilir)
basit bir matematik hesabiyla ;
4x2000$=8000$ + 4xM$ NT_Lisansi(Tanesi 1000$(5 kullanici) ) =12000$
Ne kadar ucuz!!!!!
Halbuki 2000$ bir server yeterince RAM (Cok i$lem Cok ram CPU Cift PII
300 Mhz yeter) bir Linux
Web,DNS,FTP,MAIL,Disk ve yazici payla$iminizi gayet rahat biCimde yerine
getirebilir...
Neyse bu kadar kar$ila$tirma yeter ...!! Nede olsa herkesin en Cok i$ine
gelen OS'u kullanmasi en iyisidir ama yine de en iyi bence (Bu benim
ki$isel dU$Uncem) her zaman Unixlerdir...
Sevgiler ve selamlar...
dS