tokat'da linux kurulumu

Murathan BostancI (murathan@ankara.edu.tr)
Wed, 5 Aug 1998 12:51:45 +0400 (MEDT)

Merhaba,
oncelikle ftp.ankara.edu.tr/pub/slackware-3.5/slakware
dizinin tamamini ftp ile mevcut linux sisteme indirin.
daha sonra
/etc/exports satirina
bu dizini indirdiginiz dizin'i
/home/oaltin/diskler (ro)
ornegindeki gibi yazin.
ps aux |grep rpc ile, rpc.mountd, rpc.nfsd, rpc.portmap daemonlarinin
proses numaralarini ogrenin (eger bu servisler kapali ise direk
baslatmaniz yeterli.)
kill -9 proses_mo
seklinde bu uc servisi'de kapatin, daha sonra
/usr/sbin/rpc.potmap
/usr/sbin/rpc.mountd
/usr/sbin/rpc.nfsd
komutlarini yukaridaki sira ile verin.
boylece yeni export dosyasina gore bu servisler yeniden calismaya
baslayacaktir.
daha sonra linux kuracaginiz makineyi boot (net.i). root (color.gz)
ile acin.
disk bolumlendirmesini yapip formatlamayi bitirdikten sonra nfs'den
kuruluma geciyorsunuz.
hepsi bu kadar.

calismalarinizda basarilar,

Linux is The BEST MuratHan BostancI