Re: [LINUX:1961] Quota

hASAN aCAR (acar@sci.ege.edu.tr)
Wed, 22 Apr 1998 20:15:04 +0400 (EET DST)

On Wed, 22 Apr 1998, Temel KARABACAK wrote:

> Merhaba. Linux kurulu bir makinamiz var. Bu makinada userlara
> quota uygulamasi yapmak istiyoruz. Nasil olacak bu is? Bilen varsa yardim
> ederse sevinirim. userlar: /home/user_name

Quota koyabilmeniz icin oncelikle quota paketini kurulu olmasi lazim eger
kuruluysa ;

/etc/rc.d/rc.local
dosyasini sonuna asagidakileri ekleyin...

#Quota basliyoorr :)
/usr/sbin/quotacheck -aguv
/usr/sbin/quotaon -aguv

/etc/fstab icindede bir kac ayarlama yapmak gerekiyor...

/dev/hda3 / ext2 defaults 1 1
satirina asagidaki gibi eklemeler yapin... usrquota vs...

/dev/hda3 / ext2 defaults,usrquota,grpquota 1 1

Tabi burdaki eklemeleri linux un kurulu oldugu partition quota yi
koyacaginiz accountlarin bulundugu parttion...

Sona sona daha ne yapiyorduk :) yaw sanirim bu kadardi sona reboot
yapiyorsun makina acilirken saymaya baslicakkk "/" donucek durucak
eger yukardakileri dogru yaptiysan tabikii

Herneyse bundan sonrada user lara quota koymak icin ...
"edquota" komutunu kullanacaksin . Mesala LeMMa adli userin quotasini
arttiralim .. :)

edquota -u LeMMa deyince EDITOR olarak hangi editorun tanimliysa
onun ile bir dosya acilacak ( Pico ile acilmasini istiyorsan tcsh icin
setenv EDITOR pico bash icin export EDITOR=pico )
bu dosya sole bisi olucak ...

Quotas for user LeMMa:
/dev/hda3: blocks in use: 3841, limits (soft = 0, hard = 0)
inodes in use: 84, limits (soft = 0, hard = 0)

[ Read 3 lines ]
^G Get Help ^O WriteOut ^R Read File ^Y Prev Pg ^K Cut
^X Exit ^J Justify ^W Where is ^V Next Pg ^U UnCut

:)
Burda

soft= ve hard= kisimlarina kullanmalarini istedigin alani blok cinsinden
yazacaksin soft ilk sinir hard en son sinir ... :)

Cok kastim galiba
Ayrintili bilgi icin diger gelicek mailler + "man edquota" + Quota ile
ilgili HOWTO
HOWTO larin yeri ..
http://www.linux.org.tr/LDP altinda olucakti ama sanirim
hardisk degisikligi nedeniyle yokolmus :) bir yere mountluydu sanirim...

juno.cc.ankara.edu.tr den HOWTO diye arattirabilirsin hemen bulursun
zaten..
Hadi kolay gelsin ...

Not: Quota olayini ben bole biliyorum belki bisiler eksik kalmistir
kalmissa lutfen duseltin

[ hASAN aCAR ]
acar@linux.org.tr