Re: [LINUX:1940] Re: CORBA

Murat Hatipoglu (hatip@bornova.ege.edu.tr)
Wed, 22 Apr 1998 13:14:25 +0400 (EET DST)

On Wed, 22 Apr 1998, Orkan Dere wrote:

> Arkadaslar cahilligimi bagislayarak CORBA'nin ne oldugunu soyleyecek olan
> var mi acaba?

CORBA RPC (Remote Procedure Call) kullanmanizi saglar. Java
icerisinden kullanilir. (Javada ayrica RMI denilen ve jdk ile birlikte
gelen paketin yaptigi isin benzerini yapar) Bu sayede siz client/server
mantigi cercevesinde diyelim ki bir mainframe de calisan programinizdan
bir unix workstationdaki uygulamanin procedurlerini cagirabilirsiniz
(local procedure call gibi.. yani transparent bir sekilde) bu da size
platform farki gozetmeksizin her heryerden her yerdeki procedurleri
cagirma imkani saglar. Bir cesit adaptor gibi yani... belki biraz karisik
oldu ama zaten olay da karisik ilk basta.. neysee.. iyi gunler...

Murat Hatipoglu