Re: [LINUX:1741] Re: wu-ftp

Yener YIGIT (yener@knidos.cc.metu.edu.tr)
Fri, 17 Apr 1998 11:42:33 +0200 (EETDST)

On Tue, 14 Apr 1998, Doruk FISEK wrote:

> Date: Tue, 14 Apr 1998 15:59:38 +0300 (EET DST)
> From: Doruk FISEK <dfisek@tse.org.tr>
> To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
> Subject: [LINUX:1741] Re: wu-ftp

> Metu'nun ftp server'i hangi akla hizmetse, inatla hostname'i olmasini
> istiyor karsisindaki makinanin.

Selam,

Bu ise her yeni girene "Hangi Akla Hi(k/z)met" oldugu anlatmak
boynumuzun borcu anlasilan :-) Aslinda ara sira bunun bilincine varar
baska arkadaslarimda anlatiyorlar ama :-)

Bu yontem dunyanin bircok yerinde kullanilan bir yontemdir. Hele hele
DNS tanimli host sayisi avrupa daki bircok ulkenin bir mahallesinden
bile az olan canim ulkemizde bizce zorunludur.

Gelin gorin ki bu mantigi hala canim ulkemizin canim internet
kurumlarina veremedigimizden bunu yapan tek KURUM olarak isin
gercegini bilmeyen yada bilmek icin gerekli bilimsel cabayi
gostermeyen kisi ve kurumlarca bazen elestiri bazense hakarete
ugruyoruz.

FTP ile giremediginizde bunu sebebi calismayan hatlariniz degilse (ki
METU FTP, yayinladigimiz istatistiklerden de anlasilacagi gibi canim
ulkemizin en fazla hit alan FTP alanidir ve 24 saat 365 gun calisir)
DNS taniminizin olmamasindandir. Ve sizin FTP programiniz cok sabirsiz
:-) degilse METU FTP nin verdigi mesajda su yazar.

Eger bir DNS ciniz varsa ona sorun, yoksa ODTU DNS ekibine sorun.

Simdi, eger baglanamiyorsaniz, DNS cinize sormussaniz ve o da
cozememisse probleminizi bize (dnsadmin@metu.edu.tr) bildiriniz.

> Hicbir admin'in network'undeki tum makinalara isim vermek zorunda
> oldugunu sanmiyorum.

Tabii ki zorunda degil, ama vermesi her yonden o admine yarar saglar.
Ayrinti isterseniz size ayrica ne gibi yararlar saglayacagini yazarim.

En Derin Saygilarimla,

Not:

Istatistikler : ftp://ftp.metu.edu.tr/pub/metu/metuftp-reports

--
* Yener YIGIT
* yener@metu.edu.tr