Re: [LINUX:1413] Bazi Linux Sorulari

Burak DAYIOGLU (bbm759@eti.cc.hun.edu.tr)
Thu, 26 Mar 1998 12:20:06 +0300 (MEST)

On Thu, 26 Mar 1998, Arslan UNAL wrote:
> SORU 1. Linux PC'yi (Slackware kernel=2.0.30)
> Internet'e kapali bir Intranet'de DNS
> sunucu olarak calistirmak istiyorum.
> Bu mumkun mu? Eger mumkun ise konfigurasyonu
> nasil yapmaliyim ? HOWTO larda veya diger
> DNS konfigurasyon orneklerinde
> A.ROOT-SERVERS.NET gibi internet uzerindeki
> sunucular var. Intranetimiz Internete bagli
> olmadigi icin bu root server'lara ulasmak
> mumkun olmadigindan konfigursayonu bu
> root server'lara ihtiyac duymacak sekilde
> yapmam lazim.

Sanirim root server'lar icin herhangi birsey yazmasan da olacaktir.

> SORU 2.Bir Linux PC'yi intranet uzerinde
> -WEB sunucu
> -MAIL sunucu
> -DNS sunucu
> -FTP sunucu
> olarak kullanmak istiyorum.

iyi olur... :)

> Ayrica WEB sunucu uzerinde
> 4-5bin satirlik DBF dosyalar uzerinde yaklasik 50
> kullanicinin sorgulamalarina cevap verecek CGI
> programlari calistirmayi dusunuyorum. Bu bilgiler
> altinda bu isi goturebilecek bir PC icin donanim
> ozellikleri ne olmalidir. Tecrubesi olanardan
> tavsiye bekliyorum. Su anda kullanabilecegim PC
> Pentium MMX 200 + 64 MB RAM. Yeterli gelir mi?

4-5K satir uzerinde arama islemi CPU'dan ziyade disk bounded bir is
olacaktir. Eger SCSI disklerin varsa makinanin konfigurasyonu yeterli
olacaktir. Tabii ki her zaman oldugu gibi veritabani $emanI bu sorgular
icin optimize etmen en onemlisi olacaktir. I/O yogunluklu bir is olacagi
icin disk erisiminin en iyi oldugu durumu ayarlayabiliyor olman onemli...

> SORU 3. 64K'lik bir Leased Line Modemi dogrudan
> PC'ye baglamak mumkun mu?(NT veya Linux'da)

64K'lik senkron modemi PC'ye direk baglaman pek mumkun degil. Bir Singapur
firmasinin senkron PC kartlari sattigini biliyordum ama firma adini
animsayamadim. Genelde ucuz bir yonlendiriciyi pc ile modem arasinda
kullanmak uygun oluyor...

selamlar, kolay gele,
burak