Re: [LINUX:1320] Re: security

Zafer Sezer (ZAFER@taylor.ie.emu.edu.tr)
Tue, 24 Mar 1998 11:33:31 GMT+2

> Date sent: Mon, 23 Mar 1998 18:53:05 +0200 (EET)
> Send reply to: linux@bilkent.edu.tr
> From: Ali Gunduz <ali@bilkent.edu.tr>
> To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
> Subject: [LINUX:1320] Re: security

> Cok ilginc sorular.
> Bence ortaligi karistirmak istiyorsaniz bu gibi sorularin cevabini
> kendiniz ogrenin. Bunun gibi listelerde cevap bulamazsiniz.

bak Ali senin bana antipatin oldugunu biliyorum.eger sen sorularin
cevabini biliyorsan yanitlarsin.aa yanitlamak istemiyorsan kendin
bilirsin.ama genel ve herkezi kapsayan bir dille 'bu listelerde
cevap bulamazsin' demek yardim etme isteginde olanlarin sevkinide
kirar.verilen cevaplardan tek yararlann ben degilim.bu
sorulari ve cevaplari okuyan herhangi okulun herhangi bir sistem
yoneticide derki.aa demek boyle boyle yapiyorlarmis
bende anlatilan sekilde buna gore onlemimi aliyim der.ki benim
sorumda bu : i don't know how can i secure them.

yani yikici degil yapici olmani beklerim.senin kisisel gorsun 'bu
sorulara bu listede cevap' bulamiycagim seklinde olabilir.eger
gercekten boylese uzun bir zaman gectikten sonra bunu ben
kendimde gozlemleyebilirim ya derim sordugum soru hakkinda
listedekilerin bir gorusleri yok yada ilgilenmiyorlar KAPISH !?

> Ornegin bu maili asagida ismini verdiginiz makinalarin sistem yoneticileri
> gorse basiniza yeterince dert acilir bile.

orda bahsedilen makina lar currently gercek degil.olayi daha
gercekci kilmak icin gercek isimleri kullandim.su az zaten
hamlinde firewall yok ama eskiden vardi ve bu sekilde
yapiliyordu.bilkenttede ve odtude cark
hep bu sekide isliyordu.acik kapiyi bilmediklerinden kapama
geregide duymuyorlardi.sorunu bilmeden cozum uretememek yani.

ve basima dert acma konusuna gelince eger amacim zarar vermek olsa
bu sorularin yanitlarini hackers listelerindende bulabilirdim.ama
ilgilendigim konu olayin security tarafinda olanlar.ve yakalanmak
sende biliyorsunki asla kendi accountumu kullanmiyacak yada
sistemde log birakmiyacak kadar zekiyim.ki kendi accountumlada
yaklansam bir sey ifade etmez benimkinide baskasi kullanmis derim.

kisisel surtusmelerini listeye yansitmaman dilegi ile

iyi calismalar

-ZAFER

EASTERN MEDITERRANEAN UNIVERSITY
INDUSTRIAL ENGINEERING DEPARTMENT 3rd