Re: [LINUX:372] internal modem

Cihan Ozgen (cihan@ozalp.com)
Tue, 17 Feb 1998 09:15:51 +0200

-----Original Message-----
From: Taner Karagol <karagol@stat.metu.edu.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Date: 17 Şubat 1998 Salı 08:45
Subject: [LINUX:372] internal modem

>linux da internal modem kullanabilirmiyim
>tanitmak icin ne yapmam gerekiyor
>ip-masquerade gerceklestirip evde bulunan diger makinayida internete
>baglamak istiyorum. bunun icin kernel i compile ederken ip-forwarding
>secenegine hayir yada evet demem farkedermi.
>ip-masquerade icin gerekli programlari nereden bulabilirim.

bence how-to lara bir goz atin orada herseyi bulacaksaniz..
ama bunu bizde biliyoz ama siz biliyorsaniz soyleyinde ugrasmaktan
kurtulalim diyorsaniz durum $u:
kernelda destek vereceginiz opsiyonlar....
*CONFIG_EXPERIMENTAL
*CONFIG_MODULES
*CONFIG_NET
*CONFIG_FIREWALL
*CONFIG_INET
*CONFIG_IP_FORWARD
*CONFIG_IP_FIREWALL
*CONFIG_IP_MASQUERADE
*CONFIG_IP_MASQUERADE_IPAUTOTW
*CONFIG_IP_MASQUERADE_ICMP
*CONFIG_IP_ALWAYS_DEFRAG
*CONFIG_DUMMY *recommend
belki sondaki opsiyonlardan bir kac tanesi daha recommend olabilirdi ama su
anda hatirlayamayacam... :)
derlemeler filan yapilacak...
daha sonra rc.local yada rc.modules dosyanizda birkac ekleme yapacaksiniz.
Bu eklemeler genelde kullanmak istediginiz winsock uygulamalarina
yonelik...orn: real audio,net show....vs...
eklemelerden bir kaci... :
/sbin/depmod -a
/sbin/modprobe ip_masq_ftp
/sbin/modprobe ip_masq_raudio
/sbin/modprobe ip_masq_irc
/sbin/modprobe ip_masq_cuseeme
/sbin/modprobe ip_masq_vdolive
..... (daha fazla destek icin dokumlarda bir sayfa verilmis...orada
piyasadaki hemen hemen her program icin aciklama var)(tembellik etmedim ve
bookmark imdan adresi aldim, iste adres: http://dijon.nais.com/~nevo/masq/
:) )
tabi KERNELD aciksa bu kadar isi gerek olmaz sanirim....ama bu kadar modul
yuklemeye gercekten

buradan sonrasi kolay zaten....client olacak makinalarin (microsoftlar icin
konusuyom) DNS enabled yapip ...dns server olarak ISP nizin iplerini
yazacaksiniz ve gateway olarakta mukemmel linux makinanizi gostereceksiniz..
unix yada linux clientlar icinde benzer isleri yapmak icin /etc/resolv.conf
ve route komutunu kullanabilirsiniz..

tabiii isin birde baba bi kismi var....
CONFIGURING IP FORWARDING POLICIES..
ehhh burasini biraz kisa keseyim epey uzun bir mail oldu...
baslangic icin bu iki satir yeterli sanirim...gerisi keyfinize gore
suslersiniz..
bende henuz bu cici komutu tam olarak ogrenmis degilim..
(kendi ayarlarim)
ipfwadm -F -p deny
ipfwadm -F -a m -S 168.8.0.0/16 -D 0.0.0.0/0

basarilar.......