Re: [LINUX:4003] Re: Linux Satisi

Burak DAYIOGLU (bbm759@eti.cc.hun.edu.tr)
Mon, 12 Jan 1998 10:37:10 +0300 (EET)

On Sat, 10 Jan 1998, Sukrucan BAYTAN M.D. (Physiology) wrote:
> yarisamaz bile. Mesela Caldera StarOffice, webspider ve ozellikle
> vurgulamak istiyorum MOTIF ve WORDPERFECT bundle'lari onemli. Calderanin

Bundle mi? Ben kisisel olarak bunlarin bundle oldugunu dusunmuyorum.
Tum Linuxlar icin motif ve wordperfect satin alabilirsiniz, staroffice de
oyle...

> tartismalari okumaktan mutlu olurum. Kissadan hisse sunu soylemek
> istiyorum. OS'lari ulke bazinda uniformize etmeye calismak hatadir. Ama

Gorkem Cetin'in soylemeye calistiginin aman Caldera kullanmayin demek
oldugunu zannetmiyorum. Sn Cetin boyle bir ifade kullanmayacak kadar
deneyimlidir.

> Turkce Linux konusundada sunu soylemek istiyorum bence Turkuaz iyi bir
> proje ama bunu ancak su 2 temelde kullanirsak dogru olur.
> 1. Mesela Turk Tabipler odasi gibi *ana* hitap ettigi kitle Turk olan
> kullanicilar.
> 2. Uzerinde yogun olarak kelime islemcisi ve bunlarin baski
> yapildigi sistem olarak kullanilan Linux'lar.

> Bunun haricinde Turkce linux kullanmak Butun dunyada bizim serverler
> uzerinde garip karakterlerin gozuktugu cirkin site'lar olarak
> algilanacaktir. Bundan dahada onemlisi Unix kullanmaya calisan bilgisayar

Bir saniye... Ciddi bir yanlis anlasma var... Siz Turkce bir Linux'u
sadece Turkiye'de disariya servis veremez bicimde mi kullanabilecegimizi
dusunuyorsunuz? :)

> yatkini gencleri isin ana kaynagindan ayirarak onlari tembellige ve
> Ingilizce ogrenmemeye tesvik edebilir. Bence Turk egitim sisteminin temel
> amaci tum ogrencileri ve hatta turk vatandaslarini Bir dunya ve Komputer
> dili olan Ingilizce ve bundan baska diger bir dili ogrenmeye tesvik
> etmektir. Siz Butun programlama dillerinin ve hatta BIOS ve CPU'larin

:) Iyi ki bence ile baslamissiniz...

> Ingilizce olarak programlandigi dunyada insanlari haydi bakin ne guzel
> artik turkce linux var derseniz bu ise yani baslayan insanlar oh ne guzel
> Turkce Unix ckmis hadi onu kullanalim diye ise sarilirlarsa husran daha
> *1* inci gunden baslayacaktir. Tabii bu soylediklerimin niyet edilen

Dunyada bilgisayar kullanan herkesin bilgisayar profesyoneli oldugu yillar
geride kaldi... Win95 gibi cok az yetenege ve iyi bir grafik kullanici
arabirimine sahip isletim sistemlerinin basarisinin temel nedeni budur...

> kisminda olacagini Unixin en az 15 yil icinde ASLA turkce olamayacagini'da
> yeni baslayanlara iletmekte fayda var diye dusunuyorum. Tabii yanlis

:) Gulunc... Kac yillik UNIX deneyiminiz oldugunu ve bunlari soylerken
nelere dayandirdiginizi merak ediyorum

> Beyler: Unix ve C ve diger programlama dilleri bizim bildigimiz bir
> tarihte belkide hicbir zaman turkce olamayacak ama fontlari ve yardim
> dosyalarini turkcelestirdik. Sakiin ha Ingilizce orta seviyede bilmeden bu

:) Yakinda uygulamalar da gelmeye basliyor... Yapilanin sadece yardimlar
ve fontlardan ibaret oldugunu dusunmek yanlistir. Redhat'in orjinal source
tree'si uzerinde de i18n icin degisiklikler yapilmaktadir.

> Amerikanyalardan web site'inizi ziyaret eden corc eger bu fontlari
> kullanirsaniz bu harfler yerine garip komik karakterler gorebilir diye
> mesaj verilmeli. (Talking Turkey you know) Belkide oyle planlaniyordur
> bilemiyorum.

:) Kesinlikle cok dar bakiyorsunuz...

> Her neyse bir kisim arkadaslarin beni yanlis anlayacaklarina eminim. Bende
> bir kisim medya gibi anlatmaya calisirim (eger sorarlarsa).

Umarim yanlis anlamisimdir...

bd