Re: [LINUX:3685] ilgisizlik

Tevfik Uret (tevfik@ogu.edu.tr)
Sun, 21 Dec 1997 13:05:13 +0200

Ramazan YIldiz wrote:

> daha once gurubumuza bir mail cekmistim. konusu ise su anda win95
> uzrinde kurmus oldugum gateway idi. (wingate+tek modem+win95+6 user.)
> sistemin ana makinasina (proxy+dns server) guvenlik nedenlerinden dolayi
> linux kurmak istedigimi belirtmistim. ayrica burasi bir internet cafe
> web+irc+mail+ftp+telnet gibi uygulamalari tum makinalardan
> kullanabilmemiz gerekiyor. hiz sorunu olmadigini varsayarak fikir ve
> onerilerinizi bekliyorum. ayrica server makinaya linux kurulmasina karar

linux uzerinde squid gibi bir proxy programini veya ip masquerade (umarim
dogru yazmisimdir) gibi guzel bir ozelligi kullanarak bu isleri kolayca
yapabilirsinizbenim squid konusunda pratigim var, 10-15 makinaya kadar
kaldirabilir tabii server in iyi ise
ip masquerade konusunda ise elimde dokuman var ve olayi biliyorum ama
pratigim yok
bu yuzden fazlaca yardimim olamaz, ama senin isini kesinlikle ip masquerade
gorecek...

> verilirse yardiminiza ihtiyacim olacak. bulundugum bolgede muthis bir
> linux potansiyeli var. bu bolgede gurubunuzun organizatoru olarak gorev
> alabilirim.

kolay gessiiiiin

> Umarim bu mail im de cevapsiz kalmaz. Gorusmek uzere. sevgiler.

sevgi :-)

--
O G U   I n t e r n e t   S i s t e m   Y o n e t i c i s i