Re: [LINUX:3217] Re: linux proxy

Murat Hatipoglu (hatip@bornova.ege.edu.tr)
Thu, 13 Nov 1997 16:08:30 +0300 (EET)

On Thu, 13 Nov 1997, Imran Geriskovan wrote:

> Size bir iyi bir kotu haberim var:
> Once iyi : Dediklerinizin aynisini yapan bir program var. Adi Wingate. :)
> Sonra kotu : Herhalde bunu tahmin ettiniz. :) Ama W95/NT icin. :)
>
> Yinede bir adres vereyin. En azindan Linux icin bir surum cikarip
> cikarmayacaklarini ogrenebilirsiniz.

Benim bu konu ile ilgili sadece iyi haberlerim var. Cunku hepsi
linux ile ilgili ;)
Linux isletim sistemi seviyesinde zaten firewall ozelligi sunuyor.
Ayrica ip maskelemesi yaparak tum makinalarin linux uzerinden Internet
kullanmasini sagliyor. burada suna dikkati cekmek istiyorum: Bahsettiginiz
Wingate programi gibi insanlarin her kullanacagi programda (irc, icq,
realaudio..etc) ayri ayri konfigurasyon yapmasina gerek kalmadan sadece
network ayarlarinizda gateway olarak linux makinayi vererek
programlarinizi 'direkt' Internet baglantiniz varmiscasina
kullanabilirsiniz.
Bu arada Wingate ile client makinadan QUAKE oynayabilir misiniz
:)) Sanmiyorum (daha doorusu oynayamazssiniz) Simdi wingate sunu bunu
yapiyor denebilir (bu ihtimali ortadan kaldirmak icin yaziyorum sadece) Ip
maskeleme ile:
irc
realaudio/video
vdolive
ftp
telnet (gateway makina uzerinde telnet yaparak iki adimda degil
direkt olarak!)
www (http)
quake
pop3/imap ..etc gibi mail protokolleri
ve belki su anda aklima gelmeyen bir takim seyleri

DIREKT(!) olarak kullanabilirsiniz (direkt olarak nasil olacaksa
ayni sekilde demek daha dooru sanirim)
Hatta Linux u gateway makinasi olarak kullanirsaniz icmp proxy
dahi yapabilirdiniz. Yani gatewayiniz udp paketlerini de route eder.
Wingate yapamaz :) yada 95/NT
DIALD denenen dial daemonu ile de client makinanin requesti
uzerinde otomatik baglanma ihtiyaciniz da halledebilirsiniz.

Saygi, sevgi, eh bi de Linux ;)

Murat HATIPOGLU
hatip@efes.net.tr
hatip@bornova.ege.edu.tr