Re: [LINUX:3020] Re: Ynt:

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Wed, 29 Oct 1997 13:23:16 +0100 (MET)

On Wed, 29 Oct 1997, Murat Hatipoglu wrote:

> On Tue, 28 Oct 1997, MuhaMMeT TASCILAR wrote:
>
> [silindi]

> Selam..
>
> Bu konuda bir iki sey soylemek istiyorum. Tartismanin takip
> edildigini dusunerek sadece hatirlanmasini saglayacak son mailden iki
> satir aldim.
> Evet linux listesi iyi isleyen listelerimizden birisi. Ve
> Muhammet'in de dedigi gibi bunlar toplanarak FAQ haline getirilebilir.
> Fakat benim dusundugum, istedigim ve ciddi listelerde uygulanan ( daha
> once bir arkadasimla uzerinde konustugumuz sekli ile) yol su sekilde:

bahsettigin tarzda calisan listelere de uyeyim ve NEFRET ediyorum..
bana biraz "tamam adresiniz biz de var, hazir olunca biz sizi arariz,
BYE!" izlenimi veriyor.

> * Sorunu olan kisi listeye mailini atiyor.

bu kisiler sorularini zaten guclukle yoneltiyorlar, bunu mumkun oldugu
kadar kolaylastirmak lazim.

> * Bu konu hakkinda fikri olan ve cozum uretebilecek kisiler
> cevaplarini SADECE SORU SAHIBINE mail ile iletiyorlar.

?? neden yaw.. ben yarim saat arastirdigim bir cevabi tek kisiye vermek
istemem, birden fazla kisinin yararlanabiliyor olmasi olasiliginin
bulunmasini tercih ederim.

> * Sorun sahibi bu mailleri inceleiyor, degerlendiriyor ve cozum
> bunlarin icinde ise sorununu hallediyor.
> * Ardindan da gelen maillerin icerikleri hakkinda.. Su kisi soyle
> bir oneride bulundu fakat o su yuzden olmadi ve su kisi sunu dedi ve ben
> de uzerinde sunu ekleyerek sorunu cozdum gibi bir ozet maili gonderiyor.

bunu hala yapabilirsiniz, hatta yapilmasi daha iyi oluyor. (Zira onerilen
cozumlerin bir ise yarayip yaramadiklari belli oluyor)

> Iste size FAQ olustururken ya da arsivlere baktiginizda sorun ile
> ilgili herseyi iceren bir mail. Boylece gereksiz (aslinda maillerin hic
> birisi gereksiz degil.. daha once soylendigi gibi .. ama benim kastettigim
> herkesi ilgilendirmeyene yakin birsey:) mail trafiginden de kurtulmus
> oluyorsunuz.

nedir bu mail trafigi ile sorun anlamiyorum ki ?? linux listesinden gunde
en fazla 5 mail geliyor.. konu basliklarina bakin, begenmiyorsaniz silin..
Belki yakinda tum arsivi hypermail arsiv olarak linux.org.tr'a alabiliriz,
o zaman tartisma listesini disaridan da izleyebilirsiniz.

Kaldi ki listeyi sadece sorularin soruldugu bir yer olarak gormeyin
lutfen, insanlar cozumlerini, tecrubelerini de anlatabilmeliler..

FAQ veya CSS hakkinda, zaten iyi kotu bir suru dokumanimiz var, temel
sorun dokumanlarin kendilerinde degil, insanlari bu dokumanlari okumaya
tesvik etmekte.

Bu listeye attigim maillerin cogundaki ortak satirlar:

http://w3.metu.edu.tr:8080/ldp
http://www.linux.org.tr

altinda bulabilirsiniz seklinde...

CSS hazirlamak isteyen kisilerin mevcut bagimsiz seyler baslatmalari
yerine mevcut calismalara destek vermeyi dusunmeyi onermek isterim.

> ???
>
> Saygilar.
>

> Murat Hatipoglu
> hatip@efes.net.tr