Re: [LINUX:2772] x-windows

Frank Kagan Gurkaynak (kgf@c3i9.epfl.ch)
Thu, 25 Sep 1997 09:51:21 +0200 (METDST)

On Thu, 25 Sep 1997, SOYER MUHAMMED wrote:

> x-winsows ayarlarini bir turlu yapamadim ekranim 1280x1024 u desteklemesin
> ekarsin ben enfazla 640x480 kullanabiliyorum cozunurlugu artirinca
> pencere ekrana
> sigmiyor ail yardim beliyorum .......

Eeee ama olmaz ki :-), yani bu listeyi takip edenlerin buyuk colgunlugu
sizin ne tur bir donanima sahip oldugunuzu, neleri denediginizi falan
bilemez ki ??

PC'ler arasinda kullanilan goruntu kartlari icin genel bir standart
bulunmamaktadir. (veya sozkonusu standartlar goruntu kartinin
kabiliyetinin cok kucuk bir kismini kapsayabilmektedirler). Dolayisi ile
her kart icin degisik bir program parcasi kullanilmak durumundadir.
Linux'ta kullanilan XFree86 bu isi cozebilmek icin degisik kartlara uygun
degisik paketler hazirlamis ornek olarak

SVGA Cirrus Logic ATI
S3 S3 serisi kartlar
S3V S3Virge serisi kartlar
VGA 640x480 16 renk

destegi veren paketler. Her bir paket aslinda kendi icinde bir cok degisik
karta ve konfigurasyona cevap verebilecek durumda, bunu da bir
konfigurasyon dosyasi iel halledebiliyor.

xf86config isimli bir yazilim size bir miktar yardimci olabilir..

detayli bilgiler icin ister inanin ister inanmayin

http://www.linux.org.tr

altindan erisebileceginiz HOWTO'lar mevcut

http://w3.metu.edu.tr:8080/ldp/HOWTO/XFree86-HOWTO.html
http://www.ehb.itu.edu.tr/ldp/HOWTO/XFree86-HOWTO.html

kolay gelsin

KGF