Re: [LINUX:2614] CALDERA OPEN LINUX

Gorkem Cetin (e077245@orca.cc.metu.edu.tr)
Mon, 1 Sep 1997 15:00:32 +0400 (MEDT)

On Wed, 27 Aug 1997, Okan Asik wrote:

> Selam,
> Ben Su anda RedHat 4.2 kullanmaktayim.Aslinda RedHat i begenmelerinin
> nedeni sanirim RPM ( RedHat Package Manager ) . Benim sorularim su ..
> Aranizda RedHAt kullanan varsa RPM i baska uzantisi RPM olmayan
> dosyalarda kullanabiliyorlarmi veya RPM baska ne ise yariyor.Bir de

RPM redhat tarafindan gelistirilen fakat diger dagitimlarda da
(solaris, sco vs dahil) kullanilabilen bir paket denetleme sistemi.. RPM
sadece paketi iceren dosyalari yerlerine koymakla kalmaz, bunlar icin
bir veri tabani da olusturur. RPM yardimiyla

* Bir dosyanin hangi pakete ait oldugu (Herhangi bir dosya degil tabi..
rpm ile paketlenmis olacak)
* Bir pakete ait genis bilgi (surumu, kim tarafindan hazirlandigi vs)
* windows'takine benzer sekilde bir paketin silinmesi.
* silinen paketin tekrar kurulmasi (bunu yaparken konfigurasyon
dosyalarina dokunmuyor)

gibi islemler yapilabiliyor. www.rpm.org adresine bir goz atin isterseniz.
slackware altinda rpm kurabilen var mi ?

> aranizda hic Caldera OpenLinux kullanan var mi ? Varsa RedHat ile yada
> Slackware ile karsilastirabilirmi..

caldera openlinux ile redhat ayni kulvarda yuzuyorlar.. bu bir zevk
meselesi.. linux her yerde linux, her dagitim gorevini fazlasiyla yapiyor.
yavas yavas eski populerligini kaybeden slackware'de (ama hala benim
favorim, nispeten daha az gelismis oldugu icin hem dilediginiz
degisiklikleri kolayca yapabiliyorsunuz hem de sistemin kontrolunuz
altinda oldugu hissini veriyor) bile istediginiz her paket
kurulu geliyor.

openlinux'un redhat'ten gayri hic bir
dezavantaji yok.. hatta kurulumu daha kolay bile diyebilirim.

Iyi calismalar - Gorkem