Re: [LINUX:2283] Re: hangi surum

Baris Cenberci (Baris.Cenberci@raksnet.com.tr)
Thu, 01 May 1997 21:27:27 +0300

Murat Cakir wrote:

> Bazilari, OS ler'n eski versiyonlarini kullanmayi, buglari fix edilmis
> gibisinden tercih ediyorlar,
> ama Linux 1.2.xx oldukca problemli bir versiyondu, bence bundan vazgecsin,
> ve daha yeni bir versiyon temin etsin (eger linux ta kararliysa)

> debian bir cozum olabilir belki, zira kod olarak hemen hic fark gorunmese
> de, RedHat ya da Slakware in bazi buglari Debian da duzgun. (tam tersini de
> soylemek olasi, ama daha az problemli denilebilir).

Ddebian'in en onemli ozelligi, bence guvenlik acisinda, slackware ve
Redhat'ten
daha iyi durumda olmasi... Ayrica, dist. secimi, o ana kadarki UNIX
bilgisine de bagli.
Mesela daha once Digital UNIX (OSF/1 ;) ) kullanilmissa, redhat daha iyi
bir yaklasim..

Redhat SysV'a daha yakin...

> bu genis bir soru olsa da, belki baslangic noktasi olarak, en kolay
> kurulaninin Slak. oldugu soylenebilir.

Redhat'te fena degil... (Sanirim Redhat'in daha az yaygin olmasinin
sebebi, ftp.redhat.com ;) )

> Linux un SVR4 ile BSD karisimi oldugunu soylemekte fayda var. Belki SCO Unix
> ile karistirdi.

SysV ile BSD karisimi oldugu dogru... Ama bence BSD'ye olan yakinligi,
sadece, kernel include dosyalari
ile, salckware'in directory yapisiyla sinirli... (o bile dogru durust
benzemiyor ya!) Genelde ise, (ozellikle kernel include files icin
konusuyorum...) BSD like bir fonksiyonun, SysV karsiligi bulunuyor...

> Turkiye de SunOS ( version < 4.x.x) kullanan kimseyi tanimiyor mu acaba 8-)

Ben varim :) (Maalesef...) Sanirim zaten BSD'nin ne menem bir sey
oldugunu anlamak icin SunOS 4.1.4'un basina gecmek yeterli... (Insan
/proc filesystemi bulamiyinca cokuyor...)

> Linux un network oriented bir sistem olmamasi durumunda acaba kullanim
> kolayliklari var mi?!,
> bence Linux gerekli duzenlemeler yapilirsa, ayni zamanda guvenli. Kolay
> kurulabilir, ucuz (bedava),
> bir cok tool hazir halde orda burda var...Kotu yanI, ayni sebeblerden oturu,
> insanlarin buglari cok kolay aciga cikarabilmeleri.

Sistemin guvenligi, sanirim basindaki adminin bu konuya gosterdigi
ozenle dogru olmaktan ote bir sey degil...

Benim secimim... Tabii ki linux ;)

--
B.C.
=={:{)*