Re: [LINUX:1820] Xwindowsconfig

Kutsal Berberoglu (kutsal@ug.bcc.Bilkent.EDU.TR)
Wed, 16 Oct 1996 13:32:56 +0300 (EET)

On Wed, 16 Oct 1996, Eren Gonen wrote:

> Merhaba,
> Ben kendi evimde liinux kurdum , ama xwindows'i calistiramadim.
> Elimdeki linux 2.0.0 . Xwindows icin xf86config file'ini ayarlamaya
> ugrastim ama beceremedim.startx komutu verince xserver not found
> falan diyor.File'i biraz degistirince xwindows calisti ama
> bu seferde ekran defalarca zoomlanmis gibi , birsey gorunmuyor.
> Abartmiyorum ekranda 4 tane parmak kadar mouse pointer'i var!!
> Bilgisayarimin hardware'ini detect edip config file'ini ona gore
> kendi ayarlayan bir program var mi acaba?

SuperProbe kullanarak grafik kartinizin ne oldugunu anlayabilirsiniz..
SuperProbe'un ornek ciktisi asagida..

First video: Super-VGA
Chipset: S3 Vision968
Memory: 2048 Kbytes
RAMDAC: IBM RGB524 24-bit TrueColor DAC w/cursor,pixel-mux,clock
(with 6-bit wide lookup tables (or in 6-bit mode))
(programmable for 6/8-bit wide lookup tables)

Buna gore, X serilerini install ederken, XF86_ ile baslayan ve icinde
sizin chipset'inizin adini tasiyan (yuakrdaki ornekte XF86_S3 olcak) X
server'i yuklemeniz gerekli..

Daha sonra, xf86config ile gerekli ayarlar yapilip X-Windows'unuzu
konfigure edebilirsiniz.. Orda da onemli nokta, Chipset'i, Memory'i,
RAMDAC'i ve server'i (Xf86_XXXXX - hangi chipset varsa o) dogru secmeniz..
Yanlis secerseniz sizin durumunuzda oldugu gibi sacmalar, ve makina
takilip kalir..

Bu arada aklinizda bulunsun, X-Windows'un monitor sync rate'leri ile
oynayarak monitorunuzu _yakabilirsiniz_... Yani dikkatli olun :)

Kolay gelsin

Kutsal