Re: LINUX'a terminal baglamak hakkinda

Yavuz Darendelioglu (bioyavuz@rorqual.cc.metu.edu.tr)
Thu, 2 May 1996 22:37:56 +0400 (MEDT)

On Thu, 2 May 1996, CAGRI COLTEKIN wrote:

> Date: Thu, 2 May 1996 21:37:54 +0400
> From: CAGRI COLTEKIN <e70329@ceng.metu.edu.tr>
> To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
> Subject: Re: LINUX'a terminal baglamak hakkinda

> ben de cok birsey bilirmis gibi atlayip birseyler yazayim :)...
> ttyS?'ler ve cua?'lar tamamen ayni. Fark, ttyS'ler modem kontrol
> icin kullaniliyor daha cok, cua'lar ise ``non-modem''.

Merhabalar,

Minik bir duzeltme yapayim. /dev/cuaXX'ler 'call-out device' lar ve
/dev/ttySXX'ler 'dial-in device' lardir.

Biraz da ekleme yapayim:
Modeminizi 'call-out' veya 'dial-in' konfigure edecekseniz. Linux
surumleri icin epeycedir standart olan getty_ps 'i kullanmayi deneyiniz.
Buyuk olasilikla sizin de /etc/default dizininizde uugetty.* ile
baslayan birkac cesit ornek konfigurasyon dosyasi olmasi lazim. Oradaki
orneklere bakarak denerseniz yanlis yapma olasiliginiz kalmayacaktir.

Saygilar,

Yavuz Darendelioglu
ODTU - Biyoloji Bolumu