Re: Linux + Win95

mete donmez (advise07@rorqual.cc.metu.edu.tr)
Tue, 16 Jan 1996 14:58:27 +0300 (MEST)

On Sun, 14 Jan 1996, Kursad Keskinege wrote:

> Konudaki ikiliyi deneyen var mi? Nasil bir yontem uygundur. Su an icin
> once linux sonra 95 en uygunu gibi gorunuyor. Ancak 95 varken linux
> yuklemek olasi mi?

Ben 4 aydir filan evimde win95 + linux kullaniyorum. Hicbir sorun
olmadan mukemmel calisiyorlar. Dos (ve de windows) ille de ilk HD in ilk
partition inda calismak isteyeceginden oncelikle Hard Diskinizi Dos Fdisk
ile partitionllara ayirip (basta linux icin 1 tane de yeter nasil olsa
sonra linux un kendi fdisk i ile yeniden ID tanimlamasi vs. gerekecek)
Win 95 i kurun. Hatta isterseniz ayni partition dan DOS 6.xx de
calistirabilirsiniz.
Win 95 ile isiniz bitince linux boot, root diskiyle acip linux fdisk
den ext2 partitionlari tanimlamaniuz gerekecek. Linuxu da kurduktan sonra
tek yapacaginiz LILO yu install etmek. Bunun icin Belirttiginiz
konfigurasyonda su ayarlar yapilmali:
LILO MBR ye install edilecek, dos partitioni olarak /dev/hda1 gosterilecek
linux partitionlarini da setup dan yapabilirsiniz.

sistem acilirken LILO yazmadan shift tusuna basarsaniz bir prompt cikar.
burada tab a basarak secenekleri gorebilir, birini yazarak sisteminizi
Win95 yada Linux kullanarak acabilirsiniz.

Biraz uzun oldu ama umarim faydali olur.

Mete Donmez