Re: linux w/ various OS...

mete donmez (advise07@rorqual.cc.metu.edu.tr)
Fri, 3 Nov 1995 18:08:23 +0300 (MEST)

On Fri, 3 Nov 1995, Hakan Koseoglu wrote:

> Merhaba...
>
> Bu gun bir Conner 1275 aliyorum da...
> Ilk is OS/2'mi buna gecirmek olacak, fakat o arada sonradan linux kurmak
> icin bir 300MBlik partition ayirmak istiyorum.
>
> Ammavelaik gozlemledigim kadariyla, OS/2 ile kullananlar ekseriya LILO
> uzerinden boot ediyorlar. OS/2'nin boot manageri ile LILO arasinda bir
> sorun olup olmadigini bilen var mi acaba? Sonradan kurum asamasinda sorun
> cikartmasin da :)

merhaba,
ben bir yil once OS/2, Linux ve DOS isletim sistemlerini birarada
kullanmistim. Boot manager ve LILO arasinda da hicbir sorun yasamadim.
Yapman gereken su: Hard diski partitionlarken Bu isi OS/2 ile yapip bir
koseye boot manager partition i atiyorsun, daha sonra OS/2 yi kurup linux
u en sona birakiyorsun (kurulus sirasi: dos, os/2, linux cunku iclerinde
en uyumlu olani linux) os/2 yi boot manager ile birlikte kurarken linux
partitionlarini da hazirlayorsun. root partition i olacak yeri de
bu isi yaparken boot manager menusune ekliyorsun. os/2 ile isin bitince
linuxu kuruyorsun fakat dikkat edecegin bir-iki nokta var.
1) Linuxun fdiski ile linux partitionlarinin ID sini degistiriyorsun
(Linux native ve linux swap olarak) fakat buyukluk ve fiziksel yerlerini
degistirmiyorsun.

2) LILO yu install ederken bunu MBR ye degil root a yapiyorsun (burasi
kafani karistirmasin hersey basit ve izah ediliyor)

acilirken once bootmanager devreye giriyor, isletim sistemini secince
eger linux secersen lilo isi ele aliyor (lilo.conf dosyasinda delay=0
yapmani oneririm boylece beklemezsin) ve linux aciliyor...

bu kadar

> Gorusmek uzere...
> Hakan Koseoglu

Kolay Gelsin....:)
| Mete Donmez | advise07@rorqual.cc.metu.edu.tr |
| METU Computer Club Director | mdc@compclup.ceng.metu.edu.tr |
| METU Computer Center Consultant | e077254@narwhal.cc.metu.edu.tr |
| METU Electronics Dep. Student | Fax: 90-312-426 87 60 |