[Linux] Linuxta dami guvenlik sorunu var

"Yüksel ÖZCAN (Vektör Yazılım)" yuksel at vektoryazilim.com
29 Ara 2005 Per 15:16:19 EET

Linux aslinda guvenlidir, tabi kullanmasini bilene, acemi ellerde Linux
belki windowstan daha guvensiz duruma gelebilir. Ornegin yeni kullanici
linuxu surekli "root" olarak kullanmak isteyebilir, nitekim sanirim bunu
pek cok kisi yapiyor. Oteki taraftan da standart servisler en cok dikkat
edilmesi ve kesinlikle default birakilmamasi gereken ayarlar
yapilmalidir. Zaman zaman bunlari atladigimiz icin 3 - 4 yillik
kullanicilar dahi guvenlik sorunu yasayabilir(kendi adima konusuyorum,
ama bu ornek genellenebilir). Tabi bunlar kullanicinin mudahale
etmemesinden kaynaklanan kullanici hatalaridir, yine acik degildir.
Umarim ne demek istedigimi anlatabildim.
Linux son kullaniciya hitap eder mi? Kisisel gorusum; Evet, kesinlikle
eder. Ben son kullaniciyim, fakat linuxa basladiktan sonra programlama
ogrendim, Linux'un son kullaniciyi teknik olarak gelistirmeye yonelik
faydalari da vardir. Linux bu linux, findos ile kiyaslamayin artik.
Nasil derler; anlayisi farli, kulturu farkli, yahu linuxun felsefesi var
:) findosun da felsefesi var, sadece gates'in benimsedigi para, para ve
yine para felsefesi.

Yuksel OZCAN
http://muhasebeci.sf.net

Necdet Yücel yazmış: