[Linux] Linuxta dami guvenlik sorunu var

Harun ŞEKER sekerharun at linux-sevenler.org
29 Ara 2005 Per 14:06:26 EET

Selamlar...

Cep telefonunuzdan tutunda bindiginiz siradan bir belediye otobusune
kadar her yerde guvenlik sorunu var... Linux'un baska seylere gore
guvenli olmasi kesinlikle guvenlik problemi olmadigi anlamina gelmez.
Evet Linux'da da guvenlik problemleri vardir bu yuzden guncellemelerin
aksatilmamasi ve guvenlik onlemlerin alinmasi gereklidir.

Genellikle soz konusu olan guvenlik problemleri diger sistemlere gore
daha hizli sekilde giderildigi ve onlemler almak daha kolay oldugu icin
Linux Daha guvenlidir denebilir. Ama kesinlikle bu size gereksiz bir
rahatlik vermesin... Sonucta Linux'u yazanlarda, kullananlarda
insanlardir ve hatasiz kul olmaz :) Bu nedenle guncellemelere ve
yapilandirma hatalarina dikkta etmezseniz  Linux'dan agziniz yanabilir...

Gezdigini hacker(!) sitelerinde gordugunuz her seye inanmayin :) Ben
kisa pantolonla gezip ve buyuyunce hacker olacagim dedigim zamanlardan
kalma "cgi-bin hack" yazilari ve phf scriptindeki acik ile Unix/Linux
hack'leme senaryoları okumus olabilirsiniz... Hatta /etc/passwd
dosyasini John ile kirmaktan bahsediyor olabilirler :) -Sahi.. Hala
/etc/passwd da parolalari saklayan Linux dagitimlari var mi :) - O
dokumanlarin cogusu o zamanda ise yaramiyordu simdi de ise
yarayacaklarini sanmiyorum... Eger Hacking isine merakliysaniz ve hala
asagidaki linke goz atmadiysaniz bir incelemeniz faydali olabili en
azindan yanlis yolda ilerlemezsiniz....

http://www.belgeler.org/howto/hacker-howto/hacker-howto.html

Saygilarimla...
Harun ŞEKER