[Linux-yerellestirme] Squirrelmail Mesaj Govdesi Sorunu

Emre Ersin emreersin at baskent.edu.tr
14 Mar 2005 Pzt 17:24:30 EET

Merhaba,

Squirrelmail icerisinde (1.4.4) Turkce mesaj atmak icin gerekli tum
islemleri yaptim ve kendisi Turkce olarak calisiyor.

Ama yine de bazi sorunlarim mevcut;

1) Hesabima gelen mesajlarin konu basligi Turkce olarak gorunuyor fakat
mesajin govdesi icerisinde tum turkce karakterler ? olarak cikiyor.
Thunderbird ile IMAP ten baglandigimda ise sorunsuz olarak okuma
yapabiliyorum.

2) Squirrelmail icerisinde Sayfanin kaynak koduna baktigimda o karakterlerin
gercekten ? oldugunu gordum.  Yani orada herhangi bir "encoding" sorunu yok.
Karakterin kendisi soru isareti olarak geliyor.

3) IMAP sunucusuna telnet ile deneme girisi yaptim ve onun mesajlari Turkce
olarak gonderdigini gordum. Yani sorun IMAP ten de kaynaklanmiyor.

4) Squirrelmail iceerisinden kendime bir Turkce karakter iceren mesaj
attigimda; gelen mesaji Turkce gorebiliyorum. (Kendi icinde bir sorun yok)

Bu sorun hem linux hem de solaris 'te gerceklesiyor. (linux: slackware,
debian-test) Ve linux sistemlerin Turkce destegi tam! Hem konsolda hem
v-consolda türkçe sorunum yok.

"locale" yi  POSIX, C, tr_TR,  tr_TR.ISO8859-9 olarak degistirip her
defasinda apache yi tekrar baslattim fakat bir degisiklik  olmadi.  Zaten
daha once dedigim gibi Squirrelmail 'in kendisi Turkce calisiyor. Sorun
gelen mesajlari okumakta!

Yardim edebilirseniz çok sevinirim.
Şimdiden teşekkürler
Emre Ersin