[Linux-yerellestirme] Yazılımlarda Türkçe dil denetimi desteği

A. Alphan Bayazit listec at bayazit.org
13 Mar 2005 Paz 09:49:14 EET

Levent Karakas wrote:

> ispell 40-50 tane dil destekliyor. bu dillerin hiçbirisinde bizdeki
> özellikler yokmu ki? diyelim yok, o zaman aa yokmuş ne kadar yazık
> ispell'i kullanamıyoruz mı demekiyiz? bu kurallar belirlenip yeni
> ispell'e yeni özellik olarak eklenemez mi?

ispell'in tek basina cok bir sorunu cozebilecegini zannetmiyorum, biz
onu degistirsek bile ispell sizin dusundugunuz kadar yaygin kullanilmiyor.

yeri gelmisken, bir sey sorayim, listede belki bilen vardir.

iki gun once oturdum zemberek icin basit bir ispell -a arayuzu yazdim,
emacs'de deniyorum, alet turkce karakter olmayan kelimelerde (ve
onerilerde) sorunsuz calisirken, turkce karakterleri emacs'e algilatmayi
bir turlu beceremedim, meret gonderirken ve alirken onlari kelime
karakteri olarak kabul etmemekte inat ediyor.

tipik language-environment, input method ve bilimum kodlaamalari
iso-8859-9 yapmama ragmen ise yaramadi. bisey atladigimi umut ediyorum.

yani emacs'e turkce karakterlerin de word character oldugunu nasil
soyleyebilirim?

olmadi koda bakicaz mecburen

Iyi gunler