[Linux-yerellestirme] Yazılımlarda Türkçe dil denetimi desteği

Ilker Temir itemir at cisco.com
11 Mar 2005 Cum 14:36:20 EET

> Macar bir arkadasa sordum, Macarcada eklenen soneklerin sayisi teorik
> olarak bile sonsuz olamiyormus. Ayrica, birden cok sonek eklenebilse
> bile, durum Turkcedeki kadar karisik olmuyormus, yani sozcuklere eklenen
> soneklerin ortalama sayisi Turkcedekinden azmis.
>
> Yine de, her durumda basarili olamasa da, Ispell icin bir Turkce sozlugu
> yazilabilirmis gibime geliyor. Pratik durumlarin ne kadarinda basarili
> olur, bilemiyorum...

Ben de Finli bir arkadasimla konustum. Turkce ile dogrudan
karsilastiramadik ama anladigim kadariyla durum Turkce'ye fazlasiyla
benziyor. Cok sayida son ek oldugunu ve bu eklerin birbiri ardina
eklenerek uzayip gidebilecegini soyledi, teorik olarak sonsuz
olabilecegini de ekledi.

Daha fazla fikir yurutmek icin saniyorum bir dil uzmanina ihtiyac var.
Ancak hem Fince hem de Macarca'da birseyler yapilabilmis ise en azindan
teorik duzeyde Turkce icin birseyler yapilabilecegi konusunda Engin'e
katiliyorum.

Ilker