[Linux-yerellestirme] .po dosyaları nasıl oluşturuluyor?

Baris Metin baris at uludag.org.tr
21 Ara 2004 Sal 01:54:26 EET

Pts 20 Ara 2004 17:38 tarihinde, Devrim GUNDUZ şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Ben yazılımların .po dosyalarının nasıl oluşturulduğunu merak ediyorum.
> Yani n tane dosyamız var diyelim. Bunlarin içindeki metinler nasıl
> alınıyor; dil desteği verildiği zaman o dosyanın okunması nasıl
> sağlanıyor? Otomatik bir betik de olmalı sanırım ki her değişiklikte po
> dosyasını baştan oluşturabilelim.

Bu arada, eklemeyi unutmuşum. Değişiklik durumunda msgmerge kullanılıyor. Bu
işi otomatik olarak yapmanın en pratik yöntemi daha önce de bahsettiğim gibi
autotools (automake/autoconf) araçları ile birlikte kullanmak.

Bir diğer ek, LSB programlama klavuzu... Burada oldukça basit olarak
anlatılıyor. http://lsbbook.gforge.freestandards.org/i18n.html

iyi çalışmalar,
--
Baris Metin