[Linux-yerellestirme] .po dosyaları nasıl oluşturuluyor?

Baris Metin baris at uludag.org.tr
20 Ara 2004 Pzt 20:24:44 EET

Pts 20 Ara 2004 17:38 tarihinde, Devrim GUNDUZ şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Ben yazılımların .po dosyalarının nasıl oluşturulduğunu merak ediyorum.
> Yani n tane dosyamız var diyelim. Bunlarin içindeki metinler nasıl
> alınıyor; dil desteği verildiği zaman o dosyanın okunması nasıl
> sağlanıyor? Otomatik bir betik de olmalı sanırım ki her değişiklikte po
> dosyasını baştan oluşturabilelim.
>
> Bilgi verebilecek olan var mıdır?

En basit şekli ile, program içerisinde çıktı dizgeleri gettext() çağrıları ile
hazırlanıp. xgettext ile program dosyalarından messages.po dosyası üretilir.

http://www.uludag.org.tr/u18a/u18a.html#htoc8 belgesinde bu işin otomatik
olarak (autotools ile) da nasıl yapıldığını anlatan bir belge var.

iyi çalışmalar,
--
Baris Metin
http://www.metin.org