[Linux-sunucu] Re: Outlook blacklist

Gökşin Akdeniz goksin.akdeniz at gmail.com
23 Eki 2018 Sal 20:10:59 EEST

Tue, 23 Oct 2018 19:24:55 +0300 tarihinde
Abdullah Ülker (Yandex) <abdullahulker at yandex.com> yazmış:

> Anlamadığım spf ve dkim pass olduğu halde
> Niçin reject eder bu outlook?

M$ e-posta servisinin spam kontro lmekanizması doğru çalışmıyor.
Gerekli ayarları yapmış olsanız bile (Kendilerininde anlayamadığı bir
nedenden dolayı, bu bir M$ outlook sunucusu işleten birisinin
itirafıdır ve adının saklı kalmasını istiyor. Bu arada o kişi ben
değilim.) sorun yaşanabiliyor. Kesin olmaz diyemiyoruz.

> Bu arada outlook hotmail için rdns nin bir önemi var mı ?

Bilmiyorum. Ancak önceki e-posta mesajlarında gözden kaçırılmaması
gereken bir nokta var. Outlook, Hotmail vs içerisinde Junk Mail kısmı
var. Herhangi bir alan adının e-posta hesabı sizden gelen e-posta
mesajını "junk" olarak işaretlediğinde otomatik olarak kara listeye
alınıyorsunuz. Çıkmak için  adamlara başvuru yapıp durumu anlatmanız
gerek. Ya da M$ yokmuş gibi davranın.

Zira son 3-4 yıldır M$ Outlook vs servisleri ve sunucuları gariptir
sadece dünyada tek kendileri varmış yaşamaya başladılar. O nedenle siz
de açıkça politkanız olduğunu belirten bir mesaj yazın
kullancıılarınız. M$ servislerinden e-posta alıyorsanız boşuna kapımızı
çalmayın.

Ben öyle yapıyorum.  ;)

--
Gökşin Akdeniz <goksin.akdeniz at gmail.com>