[Linux-sunucu] Re: Partition size

Atıf CEYLAN mehmet at atifceylan.com
26 Haz 2014 Per 10:29:12 EEST

On 06/26/2014 08:21 AM, Necati BAYAR wrote:
> Server üzerinde kurulu olan program çok fazla disk alanı istedigi
> için, hiç kayıp olmaması herşeyi  ( / ) a kurmak istedim.  4 tb diski
> / mount edince boot bunun altında olunca , boot kısmınıda 4 tb gördğgğ
> için problem verşyormuş yoksa benim amacım boot için 4 tb ayırmak
> degildi. defaul kurulumlarda centos 50 gb bir alanı boot için
> ayırıyor. Ben bunu 100 gb olarak ayarladım.
> Yardımlarınız için çok teşekkür ederim
>

> 25 Haziran 2014 10:52 tarihinde Omer Barlas <omer.barlas at gmail.com
> <mailto:omer.barlas at gmail.com>> yazdı:

> [...]
Merhaba,
Hocam daha önce ben ve Özgür Kılıçaslan bunun GPT ile ilgili olduğunu
yazmıştık. Bu konu kurulumunuzun ötesinde genel ve bundan sonraki
süreçlerinizde de işinize yarayacak bir bilgidir. 2TB'tan fazla
bölümleme yapacağınız ve üzerinde işletim sisteminizin olmadığı bir
diske veya disk grubuna ihtiyaç duyabilirsiniz. Örneğin 4TB'lık
volume'lere ihtiyaç duyacağınız ya da 4'ten fazla primary partition
yapacağınız bir durumda GPT yapmak durumundasınız.

Bir diğer konu da boot için 100gb çok fazla bir değer. CentOS bilmiyor
olsam da boot için default'ta 50GB ayırması bile ayıp sayılabilir :) Bu
konuda yanlışınız olmasın?

Diskin bedava dağıtıldığı bir günü görsek bile boot 100GB'lık hak
kazanamaz.

Kolay gelsin,

--
M.Atıf CEYLAN